×

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز:
ضرورت حمایت همه جانبه از سرمایه‌گذاران/ قابلیت تبریز در مرکزیت تجارت و تولید شمالغرب

  • کد خبر: 169694
  • 12 دی 1399
  • رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز گفت: تبریزی ها همواره آماده انجام کارهای بزرگ هستند و بر همین اساس معتقدیم که این خطه از کشور می تواند مرکزی برای تجارت و اقتصاد شمالغرب کشور باشد.
    ضرورت حمایت همه جانبه از سرمایه‌گذاران/ قابلیت تبریز در مرکزیت تجارت و تولید شمالغرب
  • به گزارش نوبر، یونس ژائله در نشست وزیر صنعت، معدن و تجارت با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز برگزار شد، گفت: آذربایجان شرقی از استان‌های قدیمی و پرسابقه کشور در بخش تجارت و تولید محسوب می شود که تاسیس اولین اتاق بازرگانی کشور در سال ۱۲۸۹، اثباتی بر پیشتازی این خطه در توجه به توسعه و پیشرفت اقتصادی است.

     

    وی با مقایسه وضعیت صنعتی و تولیدی استان در شرایط کنونی با دهه های گدشته عنوان کرد: متاسفانه استان آذربایجان شرقی نسبت به دهها سال قبل، در حوزه تولید و صنعت، نه تنها پیشرفت چندانی نکرده بلکه در بسیاری از بخش ها نیز پسرفت کرده است.

     

    وی با قدردانی از همت بزرگانی همچون مرحوم توکلی در تاسیس کارخانجاتی همچون ماشین سازی تبریز اظهار کرد: در گذشته هایی نه چندان دور، این واحد صنعتی، بیشترین میزان اشتغال و صادرات را به خود اختصاص داده بود که متاسفانه در سایه بی توجهی ها هم اکنون در وضعیت خوبی قرار ندارد.

     

    رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز به مشکلات صنایع غرب تبریز نیز در این جلسه اشاره کرد و ادامه داد: به جرات می توان گفت که بزرگترین منطقه غرب صنعتی تبریز، حال و روز خوبی ندارد و مریض است.

     

    ژائله در بخش دیگری از سخنان خود، توسعه و پیشرفت ایران اسلامی را وابسته به حمایت از بخش خصوصی و ایجاد امنیت برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی برشمرد و ادامه داد: بدون پایان دادن به دغدغه ها و نگرانی های فعالان بخش خصوصی، نمی توان به بسیاری از پیشرفت های اقتصادی در بخش های مختلف دست یافت.

     

    وی در همین راستا ادامه داد: بخش دولتی، آن چنان که باید و شاید نتوانسته در حوزه اقتصادی کشور، موفق باشد و بر همین اساس، اصلی ترین راه توسعه، چیشرفت و خودکفایی کشور، اعتماد همه جانبه به بخش خصوصی است.

     

    وی خطاب به وزیر صمت گفت: هزاران نفر از فعالان بخش خصوصی کشور می توانند اقتصاد داخلی را متحول کرده و روز به روز بر عزت و اقتدار ایران در حوزه تجارت و تولید بیفزایند.

     

    رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز در بخش دیگری از سخنان خود خواستار تعریف و اجرای مگاپروژه های متعدد در استان شد و افزود:آذربایجان شرقی، یکی از بزرگترین استان های معدنی کشور است که یک واحد فرآوری مواد معدنی ندارد.

     

     ژائله با بیان اینکه باید برای جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی در استان، هم پیمان شد افزود: ارسال مواد خام معدنی از استان به بندرعباس و سپس چین، ظلمی آشکار در حق اقتصاد داخلی است که باید یکبار برای همیشه متوقف شود.

     

    وی در همین راستا ادامه داد: سرمایه گذاران و فعالان بخش خصوصی استان، آمادگی خود را برای مشارکت با دولتمردان و ایجاد کنسرسیوم های بزرگ معدنی اعلام می کنند.

     

    وی با بیان اینکه تبریز و آذربایجان در طول سالیان گذشته، کوچک و کوچکتر شده است ابراز کرد: متاسفانه این خطه از کشور همواره از اعتباراتی همچون منابع صندوق توسعه ملی، نسبتا محروم مانده؛ در حالی که تبریزی ها همواره آماده انجام کارهای بزرگ هستند.

     

    ژائله با تاکید مجدد بر حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی در استان افزود: نبود برخی زیرساخت های سرمایه گذاری همچون برق شهرک های صنعتی و یا مشکلاتی همچون موقوفه بودن اراضی صنعتی، سرمایه گذاران را از استان فراری می دهد.

     

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *