×

فرماندار شهرستان ویژه مراغه؛
صلاحیت ۶۳ داوطلب مجلس دوازدهم در مراغه محرز شد

  • کد خبر: 283826
  • 21 آبان 1402
  • معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه گفت: صلاحیت ۶۳ نفر از نامزدهای انتخاباتی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه مراغه و عجب‌شیر توسط هیئت اجرایی شهرستان احراز شد.
    صلاحیت ۶۳ داوطلب مجلس دوازدهم در مراغه محرز شد
  • به گزارش نوبر، «داود اسدیان» روز یکشنبه در گفت‌وگویی افزود: ثبت‌نام ۷۹ نفر از این حوزه انتخابیه نهایی شده بود که از این تعداد صلاحیت ۱۶ نفر به دلایل متعدد محرز نشد.
    به گفته وی عمده دلیل احراز نشدن صلاحیت این افراد ناشی از عدم موفقیت در بارگذاری مدارک و به ویژه اسناد مربوط به سوابق پنج سال کار اجرایی و پژوهشی است که باید به امضای بالاترین مقام مسئول همان دستگاه اجرایی می‌رسید.
    وی با تاکید بر اینکه محرز نشدن صلاحیت‌ها در هیئت اجرایی شهرستان به مثابه عدم تایید صلاحیت نامزدها نیست، اضافه کرد: در مرحله پیش ثبت‌نام مجلس دوازدهم ۱۴۱ نفر از این حوزه انتخابیه داوطلب شده بودند که در نهایت ثبت‌نام ۷۹ نفر نهایی شد تا لیست آنان برای تایید و احراز صلاحیت به هیئت‌های اجرایی شهرستان ارسال شود.
    به گزارش ایرنا انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی به همراه انتخابات مجلس خبرگان رهبری طی ۱۱ اسفند امسال برگزار شده و یک نفر از حوزه انتخابیه مراغه، عجب‌شیر و سراجو راهی خانه ملت می‌شود.
    حوزه انتخابیه مراغه و عجب‌شیر با حدود ۳۲۰ هزار نفر جمعیت، هشت درصد از جمعیت آذربایجان‌شرقی را داراست و در این حوزه از هر چهار هزار و ۵۰ نفر، یک متقاضی برای ورود به مجلس دوازدهم ثبت‌نام نهایی کرد.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *