×

صدور ۳۵۴ فقره رای الزام به خدمات عمومی رایگان برای زندانیان

  • کد خبر: 302625
  • 9 اسفند 1402
  • رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت:در ۱۰ ماهه گذشته ۳۵۴ فقره رای الزام به خدمات عمومی رایگان برای متهمان در محاکم قضایی استان صادر شد که ۸۲ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال بود.
    صدور ۳۵۴ فقره رای الزام به خدمات عمومی رایگان برای زندانیان
  • به گزارش نوبر، خلیل اللهی در نشستی که به منظور تجلیل از قضات صادرکننده آرای برتر ترتیب یافته بود بر افزایش آرای صادره برای الزام متهمان به ارائه خدمات عمومی رایگان در راستای مجازات جایگزین حبس تاکید کرد.

    خلیل اللهی با بیان اینکه مجازات جایگزین حبس هم تکلیف قانونی و هم جزو محور‌های سند تحول قضایی است گفت: در این راستا باید صدور رای خدمات عمومی رایگان که آثار تربیتی دارد در محاکم قضایی گسترش یابد.

    وی افزود: هر چند که استان آذربایجان شرقی در حوزه مجازات جایگزین حبس با جزای نقدی رتبه نخست کشوری را دارد اما در زمینه الزام متهمان برای ارائه خدمات عمومی رایگان نسبت به سایر استان‌ها عقب ماندگی داریم.

    وی تصریح کرد: همانگونه که در صدور رای برای جرایم خشن و هنجارشکنان برای تامین آرامش و امنیت عمومی سختگیری می‌شود باید برای جرایم سبک از ارفاقات قانونی و مجازات جایگزین حبس استفاده شود.

    وی گفت: در ۱۰ ماهه گذشته ۳۵۴ فقره رای الزام به خدمات عمومی رایگان برای متهمان در محاکم قضایی استان صادر شد که ۸۲ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال بود.

    موقری سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان‌شرقی گفت:در ۱۰ ماهه گذشته ۱۲ هزار و ۲۱۴ رای مجازات جایگزین حبس در استان صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

    در این جلسه از ۵ نفر از قضات صادرکننده رای برتر و نهاد‌های پذیرنده فعال محکومان الزام به ارائه خدمات عمومی رایگان و عوامل اجرایی آنها قدردانی شد.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *