×

واکنش معاون پارلمانی رییس جمهور به تذر نمایندگان برای تاخیر در معرفی وزیر صمت/
صبر کنید معرفی می‌کنیم

  • کد خبر: 165847
  • 13 مرداد 1399
  • معاون پارلمانی رییس جمهوری با تاکید بر این که وزیر پیشنهادی صمت به زودی به مجلس معرفی می‌شود، گفت: دولت به هیچ وجه معرفی وزیر صمت را به تفکیک وزارتخانه صمت مشروط و موکول نکرده است.
    صبر کنید معرفی می‌کنیم
  • حسینعلی امیری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره ادعای برخی رسانه‌ها که گفته اند دولت اراده‌ای برای تعیین وزیر پیشنهادی صمت ندارد و حتی معرفی وزیر را منوط به تشکیل وزارت بازرگانی کرده است افزود: قانون اساسی به رییس جمهور اجازه می‌دهد که چنانچه وزارتخانه‌ای فاقد وزیر باشد برای مدت سه ماه برای آن وزارتخانه سرپرست منصوب کند. بعد از تغییر وزیر صمت، رییس جمهور مدرس خیابانی را به عنوان سرپرست وزارتخانه مذکور منصوب کرد.

    وی ادامه داد: دولت راجع به وزارتخانه مذکور در فرجه قانونی است، تذکر دهندگان اگر اندکی صبوری کنند انشالله وزیر پیشنهادی صمت به مجلس معرفی خواهد شد.

    معاون پارلمانی رییس جمهوری تاکید کرد: دولت به هیچ وجه معرفی وزیر صمت را به تفکیک وزارتخانه صمت مشروط و موکول نکرده است.

    امیری یادآور شد: البته دولت، قبل از تشکیل دولت دوازدهم لایحه اصلاح ساختار دولت را به مجلس دهم ارایه کرد که یکی از موارد، تفکیک وزارت صمت بود و دولت معتقد است تشکیل وزارت بازرگانی می توانست خیلی از مشکلات موجود را حل کند که متاسفانه مورد توجه قرار نگرفت.

    وی اضافه کرد: در هر حال رییس جمهور تابع قانون است چنانچه مجلس به تشکیل وزارت بازرگانی که در شرایط تحریم ضروری است رای دهد که مورد خواست و تاکید دولت است دو وزیر و در غیر این صورت وزیر پیشنهادی صمت به مجلس معرفی خواهد شد.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *