×

صادرات 1500 دستگاه تراکتور به 25 کشور دنیا

  • کد خبر: 267523
  • 14 آبان 1402
  • مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران از صادرات یک‌هزار و 500 دستگاه انواع تراکتور به 25 کشور دنیا در نیمه نخست امسال خبر داد.
    صادرات 1500 دستگاه تراکتور به 25 کشور دنیا
  • به گرارش نوبر، مصطفی وحیدزاده، مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز از برنامه‌ریزی برای تولید ۴۰ هزار دستگاه انواع تراکتور برای امسال خبر داد و اظهار داشت: در نیمه نخست امسال ۲۰ هزار دستگاه تراکتور تولید شده است.

    وی همچنین از صادرات تراکتور به ۲۵ کشور دنیا خبر داد و افزود: در نیمه نخست امسال یک‌هزار و ۵۰۰ دستگاه به کشورهای مختلف دنیا صادر شده و ۲۲ میلیون دلار عاید کشورمان شده است.

    وحیدزاده ادامه داد: میزان صادرات تراکتور در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته است.

    وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۲ هزار و ۵۵۰ دستگاه تراکتور به ارزش ۳۲ میلیون دلار صادر شده بود.

    وحیدزاده از وجود ۲ خط مونتاژ و تولید تراکتور در کشورهای تاجیکستان و ونزوئلا اشاره کرد و متذکر شد: این ۲ خط به دلیل شرایط نامساعد اقتصادی این کشورهای و عدم حمایت از کشاورزان نیمه فعال هستند.

    وی بیان داشت: بدنبال آن هستیم با فعال کردن خط تولید تاجیکستان از این طریق به کشورهای این کشور صادرات تراکتور انجام شود.

    مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران، توجه ویژه به نیروی انسانی و جذب نیروهای متخصص و کارآمد همزمان با افزایش تولیدات صورت گرفته و در نتیجه تحول در بخش اشتغال استان را نیز در راستای منویات مقام معظم رهبری در بخش اشتغال دانست و اضافه کرد: در حال حاضر سهم اشتغال این مجموعه به صورت مستقیم ۶ هزار نفر و به صورت غیرمستقیم بالغ بر ۲۰ هزار نفر است.

    گزارش فارس حاکی است، گروه صنعتی تراکتورسازی ایران به عنوان بزرگترین تولیدکننده ماشین‌آلات کشاورزی با شرکت‌های اقماری که ۷ شرکت در تبریز و در خود مجتمع تراکتورسازی که قطعات خودروسازان معتبرسبک و سنگین اروپا و حتی دنیا مثل ایتالیا را تامین می‌کنند.

    ۲ شرکت در سنندج و ارومیه و ۲ خط تولید در خارج از کشور فعال است که با این پیشینه در واقعه می‌توان تراکتورسازی ایران را نگین صنعت سنگین ایران و حتی منطقه خطاب کرد.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *