×

صادرات ۶۰ هزار و ۱۳۳ تن محصولات کشاورزی از جلفا

  • کد خبر: 301851
  • 19 بهمن 1402
  • مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا از صادرات ۶۰ هزار و ۱۳۳ تن محصولات کشاورزی از گمرکات این شهرستان در ۹ ماهه امسال خبر داد.
    صادرات ۶۰ هزار و ۱۳۳ تن محصولات کشاورزی از جلفا
  • به گزارش نوبر، رضا عباسی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: مقصد محموله‌های کشاورزی صادر شده، کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا، آذربایجان، ترکیه و گرجستان بود.

    وی با اشاره به اهمیت قرنطینه نباتی در تضمین سلامت جامعه گیاهی و امنیت غذایی اظهار کرد: در مدت یاد شده محصولات کشاورزی شامل سیب، انواع میوه های هسته دار، مرکبات، صیفی جات، خشکبار، انار، کیوی، انگور و خرما از شهرستان جلفا به کشورهای خارجی صادر شده است.

    عباسی خاطرنشان کرد: محصولات کشاورزی پس از اظهار در گمرک با تأیید کارشناسان پست قرنطینه های نباتی در خصوص عاری بودن از آفت و بیماری و دریافت گواهی بهداشت قرنطینه از گمرکات شهرستان جلفا (جلفا و نوردوز) به خارج از کشور صادر می شود..

    وی همچنین میزان واردات محصولات کشاورزی از گمرکات جلفا را در ۹ ماهه سال جاری ۹۵ هزار و ۶۳۴ تن اعلام کرد و افزود: آمار ۹ ماهه ترانزیت محصولات کشاورزی هم ۴۳ هزار و ۸۵۸ تن بود.

    عباسی اعلام کرد: برای افزایش کیفیت بسته بندی محصولات کشاورزی صادراتی، از ایجاد پایانه های صادراتی در شهرستان جلفا حمایت می کنیم.

    شهرستان جلفا دارای ۲ پایانه گمرکی در جلفا و نوردوز است .

    پایانه مرزی جلفا مرز مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خودمختار نخجوان و پایانه مرزی نوردوز تنها مرز زمینی مشترک ایران و جمهوری ارمنستان است.

    پایانه مرزی نوردوز در شهرستان جلفا ارتباط کشورمان با جمهوری ارمنستان را از طریق پل احداث شده بر روی رودخانه ارس برقرار می کند و با جمهوری خودمختار نخجوان (آذربایجان) هم از طریق پایانه مرزی جلفا ارتباط زمینی امکان پذیر است.

    پایانه های مرزی جلفا و نوردوز به ترتیب در ۱۳۲ و ۱۶۰ کیلومتری شمال غرب تبریز واقع شده اند.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *