×

صادرات یک و نیم میلیارد دلاری کالا از آذربایجان شرقی

  • کد خبر: 303783
  • 1 اردیبهشت 1403
  • مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: سال گذشته یک میلیارد و ۵۴۲ میلیون دلار کالا‌های غیرنفتی از استان به مقاصد مختلف خارجی صادر شد.
    صادرات یک و نیم میلیارد دلاری کالا از آذربایجان شرقی
  • به گزارش نوبر، محمدجعفر عظمایی به ظرفیت استان در تولید کالا‌های مزیت دار نظیر مقاطع فولادی، شیرینی و شکلات، شیشه ساختمانی، تراکتور و خشکبار اشاره کرد و افزود: سال گذشته به همت صاحبان صنایع و بازرگانان بخش قابل توجهی از کالا‌های تولیدی مزیت دار استان به کشور‌های هدف صادراتی ارسال شد.

    وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی با صادرات ۱۰۳ میلیون دلاری محصولات شیرینی و شکلات جایگاه اول کشور را در اختیار دارد گفت: در صادرات کشمش نیز موفق به صدور ۷۱ میلیون دلاری این محصول و کسب رتبه نخست کشوری شدیم.

    عظمایی ادامه داد: در صادرات شیشه ساختمانی با میزان صادرات بیش از ۳۱ میلیون دلار و صادرات ۲۶۳ میلیون دلاری محصولات طویل فولادی رتبه نخست کشور را کسب کردیم و بالاتر از استان‌های خوزستان و اصفهان در زمینه محصولات فولادی ایستادیم.

    مدیرکل صمت استان به صادرات ۲۱۸ میلیون دلاری از استان به ارمنستان و کسب رتبه نخست در این زمینه اشاره کرد و گفت: بخش عمده‌ای از کالا‌هایی که به کشور ارمنستان صادر می‌شود در استان تولید شده است.

    وی اضافه کرد: با وجود مشکلات موجود در بخش صادرات مانند رفع تعهدات ارزی، مشکلات حمل و نقل و تغییرات قوانین و مقررات در بعضی کشور‌های هدف صادراتی، ۹۶ درصد هدف گذاری میزان صادرات غیرنفتی استان در سال گذشته محقق شد.

    عظمائی خاطرنشان کرد: پذیرش و اعزام هیات‌های تجاری موجب توسعه مراودات بین‌المللی می‌شود که در ادامه سیاست‌های تعیین شده توسعه تجارت خارجی استان اقدامات لازم برای اعزام هیئت‌های تجاری با هماهنگی استانداری و اتاق بازرگانی انجام شده است.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *