×

صادرات منطقه آزاد ارس ۳۰ درصد افزایش یافت

  • کد خبر: 300733
  • 5 بهمن 1402
  • رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: در ۹ ماهه امسال ۱۴۸ میلیون دلار از تولیدات منطقه به خارج از کشور صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش نشان می دهد.
    صادرات منطقه آزاد ارس ۳۰ درصد افزایش یافت
  • به گزارش نوبر، مجید کیانی  روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه عمده تولیدات صادراتی منطقه محصولات گلخانه‌ای، خشکبار، فراورده‌های نفتی، شمس فولادی، مواد پلاستیکی است، اضافه کرد: روسیه، ترکیه، آذربایجان، عراق، ارمنستان، گرجستان، امارات، قزاقستان، افغانستان و پاکستان به‌ ترتیب ۱۰ کشور مبدا تولیدات ارس هستند.

    وی همچنین از افزایش حجم تولیدات منطقه آزاد ارس در ۹ ماهه سالجاری خبر داد و گفت: در این مدت واحدهای تولیدی منطقه ۱۴۸ هزار تن محصولات صنعتی و ۱۰۷ هزار تن محصولات کشاورزی عرضه کرده‌اند .

    مدیر عامل منطقه آزاد ارس ارزش محصولات تولیدی منطقه را بیش از ۱۳۵ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

    وی کمک به افزایش تولید و صادرات واحدهای صنعتی و کشاورزی را در کنار جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید، راهبرد اصلی منطقه آزاد ارس خواند و گفت: در سایه‌ رفع موانع تولید و معرفی تولیدات منطقه به بازارهای بین‌المللی و راه‌اندازی مرکز توسعه صادرات ارس، شاهد رونق تولید، اشتغال و صادرات در منطقه‌ایم.

    منطقه آزاد ارس با ۷۱ هزار و ۸۰۰ هکتار گستره در محدوده جلفا، ایری و سیه رود، نوردوز، خداآفرین و قلی بیگلو و داشتن سه گمرک شامل جلفا، نوردوز و خداآفرین از ظرفیت های خوبی برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی و رونق اقتصادی استان برخوردار است و به عنوان صنعتی ترین مناطق آزاد کشور مطرح بوده و در مسیر توسعه صادرات و تجارت با کشورهای منطقه گام برمی دارد.

    این منطقه علاوه بر ایفای نقش صنعت آذربایجان شرقی، صادرات و واردات استان با داشتن دشت‌های وسیع حاصلخیز، قرار گرفتن در مجاورت رودخانه مرزی و پرآب ارس و ۵۰۰ هکتار اراضی کشت گلخانه ای، در تولیدات و صادرات محصولات این حوزه قطب اصلی کشور و در پیشانی استان قرار داشته و به عنوان یکی از بازیگران اصلی تامین امنیت غذایی پیشتازی می کند.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *