×

خبر/
شکنجه ولی عهد عربستان/ حال وخیم شاهزاده صعودی!

  • کد خبر: 204637
  • 10 تیر 1400
  • رسانه آمریکایی یاد شده به نقل از دو منبع مطلع افزود: از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درخواست شده تا برای کمک به محمد بن نایف مداخله کند.
    شکنجه ولی عهد عربستان/ حال وخیم شاهزاده صعودی!
  • به گزارش نوبر به نقل از تسنیم ، «محمد بن نایف» ولی‌عهد سابق عربستان سعودی که در مکانی سری در بازداشت به سر می‌برد، به شدت مورد شکنجه قرار گرفت.

    شبکه آمریکایی «ان.بی.سی» گزارش داد که بن نایف در بازداشتگاه به شدت مورد شکنجه جسمی قرار گرفت؛ به طوری که بدون کمک قادر به راه رفتن نیست.

    رسانه آمریکایی یاد شده به نقل از دو منبع مطلع افزود: از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درخواست شده تا برای کمک به محمد بن نایف مداخله کند.

    دو منبع آگاه درباره وضعیت جسمانی بن نایف می‌گویند که وزن او به دلیل شکنجه‌ها بیش از 23 کیلوگرم کاهش پیدا کرد و به تنهای قادر به راه رفتن نیست.

    برخی منابع آگاه می‌گویند که ولی‌عهد سابق سعودی در یک مجتمع دولتی در نزدیکی کاخ الیمامه در ریاض بازداشت است.

    محمد بن نایف در سال 2017 با پسرعمویش شاهزاده محمد بن سلمان ولی‌عهد کنونی عربستان جایگزین شد و از زمان بازداشتش در مارس سال گذشته در انظار عمومی مشاهده نشده است.

    بنا به گزارش برخی روزنامه‌ها و نزدیکان محمد بن نایف، وی به مدت شش ماه در حبس انفرادی بود که در این مدت تحت شکنجه قرار گرفته است و از ناحیه پا آسیب دیده است.

    چندی پیش روزنامه «ساندی تایمز» در گزارشی به قلم «لوئیز کالاهان» خبرنگار امور خاورمیانه گزارش داده بود که « جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا برای آزادی « محمد بن نایف» ولیعهد سعودی تحت فشار قرار دارد.

    انتهای پیام

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *