×

شکایت گروه‌های حقوق بشری از هلند به دلیل حمایت از تجاوزات تل‌آویو

  • کد خبر: 291067
  • 24 آبان 1402
  • شماری از گروه‌های حقوق بشری از دولت هلند به دلیل حمایت‌هایش از تجاوزات رژیم صهیونیستی در غزه با ارسال تسلیحات نظامی برای این رژیم، شکایت کردند.
    شکایت گروه‌های حقوق بشری از هلند به دلیل حمایت از تجاوزات تل‌آویو
  • به گزارش نوبر، چهار گروه حقوق بشری  از دولت هلند به دلیل موضعش در قبال درگیری در غزه شکایت کرده و عنوان کرده‌اند که مواضع این کشور به منزله حمایت از اقدام اسرائیل به نقض حقوق بشر در غزه است.

    به گزارش «میدل ایست مانیتور» در بیانیه مشترک مذکور، «سازمان بین‌المللی امداد رسانی آکسفام»، «شعبه سازمان عفو بین الملل در هلند»، «سازمان غیردولتی پکس کریستی هلند» به همراه «انجمن حقوق هلند» استدلال کردند که هلند «تا حدی مسئول نقض قوانین جنگ و مجازات دسته جمعی جمعیت غیرنظامیان غزه است»

    این اظهارات علیه دولت هلند بیشتر از آنجایی ادامه پیدا کرده که دولت این کشور به رغم افزایش شمار قابل توجه جانباختگان غیرنظامی در غزه همچنان روند صادرات تسلیحات نظامی به تل‌آویو را بدون هیچ توجهی به قوانین حقوق بشری برای تداوم جنگ غزه ادامه می‌دهد.

    هر چهار گروه مذکور در بیانیه عنوان شده از دولت هلند خواسته‌اند تا مطابق با چارچوب‌های سیاستی خود، تعهدات مربوط به قانون اساسی این کشور و پایبندی به موافقتنامه‌های بین المللی عمل کند.

    مدیر آکسفام در این بیانیه عنوان کرده سازمان‌های کمک‌رسانی می‌خواهند تا در این شرایط به مردم غزه کمک‌های غیرنظامی ارائه شود، با این حال به گفته وی بمباران‌های گسترده اسرائیل این کار را غیرممکن می‌کند و در ادامه به صراحت اعلام کرده است: غیرقابل باور است که این بمب‌ها به لطف حمایت نظامی هلند بر سر مردم غزه ریخته می‌شود.

    به گفته‌ سازمان غیردولتی پکس کریستی هلند نیز این کشور چارچوب ارزیابی مشخصی برای صادرات تسلیحات خود دارد و زمانی که کالاهای نظامی این کشور می‌تواند به نقض حقوق بشر یا قوانین بین المللی بشردوستانه کمک کند، صادرات این کالاها «اکیدا ممنوع» می‌شود.

    «داگمار اودشورن» مدیر عفو بین‌الملل در هلند نیز عنوان کرده که دولت «همه اعتبار خود را با تامین سلاح برای اسرائیل از دست می‌دهد» وی اینطور گفت: خطر شراکت هلند در نقض قوانین بین‌المللی و بشردوستانه، کشور را تهدید می‌کند.

    رژیم صهیونیستی در حملات بی‌امان و گسترده هوایی و زمینی خود به غزه از زمان آغاز عملیات غافلگیرانه حماس در تاریخ ۷ اکتبر، بیش از ۱۱ هزار فلسطینی از جمله زنان و کودکان را به شهادت رسانده و همچنان به تجاوزات خود علیه غیرنظامیان در غزه ادامه می‌دهد.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *