×

شهردار خبر داد:
آغاز احداث ۲۰۰۰ واحد مسکونی در شهرک جوانان تبریز

  • کد خبر: 173698
  • 8 اردیبهشت 1400
  • شهردار تبریز گفت: عملیات اجرایی احداث ۲۰۰۰ واحد مسکونی در شهرک جوانان به عنوان بزرگ ترین پروژه بازآفرینی شهری روز چهارشنبه آغاز می‌شود.
    آغاز احداث ۲۰۰۰ واحد مسکونی در شهرک جوانان تبریز
  • ایرج شهین باهر با اشاره به امضاء تفاهم نامه احداث دو هزار واحد مسکونی برای جا به جایی حاشیه نشینان تبریز گفت: مقرر شده است که ۱۰ هکتار از سهم شهرداری تبریز در شهرک جوانان برای احداث دو هزار واحد مسکونی جهت جا به جایی حاشیه نشینان در اختیار قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) قرار گیرد.

    وی با بیان این‌که این اقدام موثرترین و عظیم ترین پروژه ساماندهی حاشیه نشینی در کشور است، افزود: احداث دوهزار واحد، فاز اول طرح کلید به کلید (جا به جایی حاشیه نشینان تبریز) است و بی شک در فازهای بعدی، واحدهای بیش تری احداث خواهیم کرد.

    شهردار تبریز با بیان این‌که تبریز، پایلوت طرح جا به جایی حاشیه‌نشینان در کشور است، یادآور شد: با توجه به این‌که این واحدها به شکل صنعتی و سبک سازی احداث می شود، امیدواریم در مدت زمانی کوتاه شاهد بهره برداری این واحدهای مسکونی باشیم.

    وی اعلام کرد: تامین مالی احداث این دو هزار واحد از سوی شهرداری تبریز به شکل غیرنقدی خواهد بود.

    به گزارش روابط عمومی شهرداری تبریز؛ این واحدهای مسکونی در راستای اجرای طرح ملی جابجایی کلید به کلید برای نخستین بار در کشور از تبریز کلید می خورد و در راستای آن ۲۰۰۰ خانوار ساکن در سکونت گاه های غیررسمی و محلات پرخطر به شهرک جوانان منتقل می‌شوند.

    یادآور می‌شود؛ تبریز یکی از شهرهای روی گسل کشور است که از این منظر خطرپذیری بالایی دارد؛ به طوری که اکنون در تبریز دو هزار هکتار بافت حاشیه نشین داریم.

    انتهای پیام

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *