×

سونگون، نماد توسعه و شکوفایی آذربایجان شرقی/ مردم منتظر اخبار خوش از سونگون باشند

  • کد خبر: 228600
  • 25 خرداد 1402
  • به گزارش خبرنگار نوبر، معبود عباس زاده در نخستین نشست مطبوعاتی شرکت مس سونگون آذربایجان با اصحاب رسانه در تبریز گفت: استقلال مجموعه مس سونگون، یکی از آرزوهای دیرینه و بحق مردم استان بود که خوشبختانه در سایه تلاش شبانه‌روزی همکاران و حمایت‌های ارزشمند مسئولان استانی محقق شد. وی با اشاره به تولید نخستین مس […]

    سونگون، نماد توسعه و شکوفایی آذربایجان شرقی/ مردم منتظر اخبار خوش از سونگون باشند
  • به گزارش خبرنگار نوبر، معبود عباس زاده در نخستین نشست مطبوعاتی شرکت مس سونگون آذربایجان با اصحاب رسانه در تبریز گفت: استقلال مجموعه مس سونگون، یکی از آرزوهای دیرینه و بحق مردم استان بود که خوشبختانه در سایه تلاش شبانه‌روزی همکاران و حمایت‌های ارزشمند مسئولان استانی محقق شد.

    وی با اشاره به تولید نخستین مس کاتدی در سونگون عنوان کرد: امیدواریم با تسریع در افزایش تولید مس کاتدی در سونگون، شاهد آغاز یک انقلاب صنعتی و معدنی بزرگ و همچنین شکوفایی و توسعه هرچه بیشتر اقتصادی شهرستان ورزقان و همچنین سایر شهرستان‌های استان باشیم.

    وی در همین راستا، تولید کاتد در سونگون را نقطه ثقل و تاریخی این شرکت برشمرد و با بیان اینکه کاتد، محور توسعه تمامی طرح های مس سونگون خواهد بود؛ افزود: منافع تولید کاتد مس در سونگون، باعث تحول بسیار درخشان آذربایجان شرقی خواهد بود و هرگونه بی توجهی و سنگ اندازی در این مسیر، باعث محرومیت استان از منافع ارزشمند آن خواهد بود.

     مدیرعامل شرکت مس سونگون آذربایجان با بیان اینکه سونگون، نماد اقتدار و توسعه آذربایجان است ابراز کرد: از اقشار مختلف مردم و مسئولان انتظار داریم برای قدرتمندترشدن مس، همه با هم تلاش کرده و سونگون را فدای منافع شخصی و سیاسی نکنند. موفقیت سونگون در تولید کاتد، دسترنج و حاصل تلاش چهارساله شش هزار نفر از همکاران سخت کوش ما در این شرکت است و بدون شک از این دستاورد عظیم با تمام توان، محافظت خواهیم کرد.

    عباسزاده با انتقاد شدید از رفتارها و اقدامات جهت دار برخی افراد در جهت تضعیف سونگون ابراز کرد: چه کسی پاسخگوی کاهش ارزش سه هزار و 500 میلیارد تومانی پروژه های سونگون در سال های اخیر و جلوگیری از اشتغال 700 نفر در پروژه هایی همچون لیچینگ شده اند؟مشکل این پروژه ها چه بود که اجرا نکرده اند؟

    وی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه معدن مس سونگون با اکتشاف نزدیک به 9 درصد از ذخایر موجود، بزرگترین معدن مس ایران و خاورمیانه است ادامه داد: در حال حاضر بیش از پنج میلیارد تن ذخایر معدنی در سونگون وجود دارد.

    وی در همین راستا با بیان اینکه فرآیند اکتشافات در سونگون، همزمان با بهره برداری، ادامه دارد اظهار کرد: مردم استان آذربایجان شرقی در سال جاری، اخبار خوش دیگری از این شرکت خواهند شنید.

    عباسزاده با اشاره به استقرار شرکت اکتشافات شمالغرب ایران در سونگون ابراز کرد: با تغییر رویکرد در شرکت سونگون و همچنین بهره مندی از توان متخصصین، عمق اکتشافات معدن مس از 200 متر در سال های اخیر به دو هزار و 500 متر در هفته گذشته افزایش یافته است.

    وی با اشاره به راه اندازی آزمایشگاه جامع معدنی در سونگون به عنوان نخستین آزمایشگاه حاکمیتی کشور تصریح کرد: به زودی تولید کنسانتره مس در سونگون نیز از 350 هزار تن به یک میلیون و 600 هزارتن افزایش خواهد یافت.

    وی در بخشی از سخنان خود ارزش شرکت مس سونگون آذربایجان را 528 میلیون یورو اعلام کرد و ادامه داد: به زودی 5 تا 10 درصد پروژه های مس سونگون در بازار بورس، عرضه و اقدامات لازم برای ورود تمامی شرکت های زیرمجموعه سونگون در بورس نیز انجام می شود.

    عباسزاده در ادامه به سوالات اصحاب رسانه و خبرنگاران نیز پاسخ داد.

     

     

     

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *