×

متفکرآزاد، عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی:
سود برخی‌ها در التهاب آفرینی است/کم‌کاری در معرفی مفاخر آذربایجان

  • کد خبر: 173555
  • 5 اردیبهشت 1400
  • نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در واکنش به توهین اخیر کارشناس آموزشی صدا و سیما به شاعر ترک، ملا محمد فضولی گفت: سود برخی‌ها در التهاب آفرینی است.
    سود برخی‌ها در التهاب آفرینی است/کم‌کاری در معرفی مفاخر آذربایجان
  • به گزارش نوبر، روح الله متفکرآزاد در واکنش به سخنان توهین آمیز در مورد یکی از مفاخر بزرگ ادبی و شعری آذربایجان در شبکه ۴ سیما، اظهار داشت: شانیت شاعران و ادبای آذربایجان در ایران غیر قابل کتمان است، در شانیت جناب فضولی همین بس که در سه زبان شعر گفته و ادبیات ایران مدیون این ادیب بزرگ است.

    وی با بیان اینکه این توهین نشان از کم سوادی این معلم ادبیات است که از ابتدایی‌ترین اطلاعات ادبیات بی بهره بوده و نگاه غیرعلمی و ادبی دارد، افزود: باید دید که چه کسانی از این اقدامات و التهاب آفرینی در افکار عمومی سود می‌برند و با احساسات مردم بازی می‌کنند؟ از دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور می‌خواهم تا بر روی این موضوع تمرکز کنند و مانع وقوع مکرر این اتفاقات شوند.

     

    عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه به عنوان نماینده و وکیل مردم آذربایجان و ایران، از حقوق حقه مردم دفاع می‌کنم، ابراز داشت: به قولی که در انتخابات داده بودم برای جرم انگاری مظاهر ملی و قومی، عمل کرده‌ام و این طرح را در روزهای اول، به مجلس داده‌ام که در حال طی مراحل قانونی است اما یکی از طرح‌های مجلس قبل، خوشبختانه اخیراً پس از تأیید شورای نگهبان، به قانون تبدیل شده و این موضوع شبکه ۴ هم می‌تواند جرم تلقی شود که به عنوان وکیل این خطه این موضوع را پیگیری خواهم کرد.

     

     عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه خودمان هم در معرفی مفاخر آذربایجان کم کاری کرده‌ایم گفت: ما ادبا و فرهیختگان خود را به خوبی معرفی نکرده‌ایم و باید این مفاخر را در سطح ایران و بین الملل معرفی کنیم. لذا پیشنهاد می‌کنم مجموعه‌های فرهنگی استان برای جناب فضولی و سایر ادبا و شعرای مهم آذربایجان همایش‌های موثری را ترتیب دهند.

     

     نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، در ادامه، با اشاره به اینکه در بودجه ۱۴۰۰ رقم خوبی برای بنیاد فرهنگ، ادب و هنر آذربایجان گنجاندیم، گفت: با اختصاص ۵ میلیارد بودجه، در عمل، توجه به فرهنگ آذربایجان را نشان دادیم و در مورد فرهنگ آذربایجان حساسیت به خرج دادیم.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *