×

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی:
سلامت مردم، خط قرمز ماست/افزایش ابتلا و فوتی‌های کرونا در استان

  • کد خبر: 173349
  • 31 فروردین 1400
  • معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی از افزایش تعداد مبتلایان و فوتی‌های بیماری کووید 19 در استان خبر داد و خواستار اهتمام و همکاری هرچه بیشتر برای مدیریت و مقابله با این بیماری شد.
    سلامت مردم، خط قرمز ماست/افزایش ابتلا و فوتی‌های کرونا در استان
  • علیار راستگو در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا که صبح امروز در محل استانداری برگزار شد گفت: در حال حاضر، ۱۷شهرستان استان در وضعیت قرمز و چهار شهرستان دیگر در وضعیت نارنجی قرار دارند.

     

    وی خواستار توجه بیشتر مسئولان امر به اجرای دقیق طرح مدیریت هوشمند شد و گفت: تمامی فرمانداران نیز موظف هستند که محدودیت‌های متناسب با هر یک از وضعیت‌های کرونایی را در شهرستان خود اجرا کنند.

     

    وی همچنین با تاکید بر فعال شدن هرچه بیشتر کمیته‌های ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌های بیماری کرونا در استان، کمیته نظارت با جدیت بیشتری به وظایف خود عمل کرده و گزارش عملکرد هفتگی ارائه کند.

     

    معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی همچنین خواستار رعایت دورکاری با توجه به وضعیت کرونایی شهرستان‌ها شد و ادامه داد: در تمامی سازمان‌ها، دستگاه‌ها و ادارات دولتی شهرهای قرمز، باید صرفا یک سوم کارکنان در محل کار خود حضور یابند و با متخلفین در این زمینه برخورد می‌شود.

     

    راستگو همچنین با قدردانی از همراهی و مشارکت اصناف در تعطیلی مغازه‌های خود و همکاری با ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا عنوان کرد: سلامت مردم، اصلی‌ترین هدف ما در شرایط کنونی است و با هر موضوعی که امنیت اجتماعی و سلامت شهروندان را به مخاطره اندازد برخورد می‌کنیم.

     

    وی همچنین در بخشی از سخنان خود با اشاره به فعالیت مخفیانه برخی قلیان سراها و قهوه خانه‌ها در تبریز ابراز کرد: سرو قلیان در شرایط عادی، خلاف قانون است و با توجه به وضعیت قرمز تبریز و بسیاری از شهرستان‌های استان، نیروی انتظامی و اتاق اصناف باید با متخلفین برخورد کرده و اجازه فعالیت هیچ قلیان سرایی را صادر نکنند.

     

    وی همچنین خواستار دقت در واکسیناسیون گروه‌های هدف و جلوگیری از سواستفاده از واکسن گروه‌های پرخطر جامعه شد.

     

    محمدحسین صومی؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه به بیان آخرین آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از بیماری کووید۱۹ در استان پرداخت و گفت: متاسفانه آمار روزانه به شدت در حال افزایش است و در روزهای آتی، شاهد روزهای بسیار سختی در تبریز و بسیاری از شهرستان‌های استان خواهیم بود.

     

    وی با اشاره به آغاز هفته سلامت از فردا گفت: از تمامی مردم خواهش می کنم که به مدت یک هفته، یک بار دیگر شعار ” در خانه بمانیم” را عملی کنند.

     

    وی همچنین گفت: اعمال محدودیت‌های شدید دو هفته‌ای در استان همچون محدودیت‌های اخیر در تاکستان و قزوین، یکی از پیشنهادات جدی ما به مسئولان است که می تواند نقش بسیار موثری در کاهش تعداد ابتلا و مرگ ناشی از ویروس مرگ بار کرونا داشته باشد.

     

    بابک محبوب علیلو، دادستان تبریز نیز در این جلسه نسبت به سرو مخفیانه قلیان در برخی قلیان سراهای تبریز هشدار داد و گفت: سرو  هرگونه قلیان در قهوه خانه‌ها و قلیان سراها، ممنوع است و نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های مسئول باید با متخلفین برخورد شود.

     

    تعدادی دیگر از مسئولان استان نیز در این جلسه به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود برای مدیریت هرچه بهتر بیماری کرونا در استان پرداختند.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *