×

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی:
سفرهای پیشواز نوروز در آذربایجان شرقی پنج درصد افزایش یافت

  • کد خبر: 303413
  • 28 اسفند 1402
  • مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در طول سه روز گذشته و از ۲۴ اسفند تا صبح امروز ۲۷ اسفند، پنج درصد سفرهای جاده ای در استان افزایش یافته است.
    سفرهای پیشواز نوروز در آذربایجان شرقی پنج درصد افزایش یافت
  • به گزارش نوبر، اورجعلی علیزاده در حاشیه آغاز پویش «چشم به راهیم» ۱۴۰۳ اعلام کرد: بیشترین ورودی و خروجی به استان در سه روز گذشته از مسیرهای میاندوآب به ملکان، مشکین شهر به اهر، نیر به سراب و آزادراه پیامبر اعظم ( تبریز – زنجان ) است.

    وی با بیان اینکه طرح نوروزی راهداری از ۲۵ اسفند آغاز شده است و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه می یابد، افزود: در استان ۱۴ پایانه مسافری در ایام تعطیلات نوروزی برای ارایه خدمات به مسافران فعال خواهند بود.

    وی با اعلام اینکه ۶۰۰ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل جاده ای این استان در ایام تعطیلات نوروزی به مسافران درون و برون استانی خدمات ارایه می‌کنند، اظهار کرد: از مجموع اتوبوس های ناوگان حمل و نقل مسافری، ۳۰۰ دستگاه اتوبوس برای سفرهای برون استانی در نظر گرفته شده و عمده سفرهای برون استانی مربوط به تهران و مشهد بوده و روزانه ۱۰۰ تا ۱۲۰ اتوبوس با ظرفیت جابجایی حدود سه هزار و ۵۰۰ مسافر در این مسیرها حرکت می کنند.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه فروش بلیت برای مسافران در ایام نوروز به صورت حضوری و اینترنتی انجام می شود، گفت: ارایه خدمات بهینه به مسافران و تامین ایمنی سفر از اولویت های مهم این اداره کل در طول سال و به ویژه ایام نوروز است.

    علیزاده، اعلام کرد: برای تامین آسایش و رفاه مسافران نوروزی، ۵۴ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در استان فعال است و امروز نیز سه مجتمع خدمات رفاهی در جاده تبریز – خواجه، جاده قدیم تبریز – بستان آباد و کنارگذر شهید باکری برای ارایه خدمات به مسافران وارد چرخه خدمات راهداری می شود.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: ۸۰۰ دستگاه سنگین و نیمه سنگین نیز در ۷۲ راهدارخانه بین راهی با یک هزار و ۲۰۰ پرسنل به صورت شبانه روزی آماده ارایه خدمات به ترددکنندگان جاده ای در استان هستند.

    علیزاده، افزود: خط کشی و لکه گیری جاده ها در استان ادامه دارد و تاکنون ۲۵۰ کیلومتر خط کشی انجام و چهار هزار تن آسفالت برای لکه گیری استفاده شده است و ۲۲ تیم نیز در جاده ها در حال لکه گیری هستند.

    وی اظهار کرد: تیم های جمع آوری پسماند جاده ها در استان فعال است و ۱۴ دستگاه چرثقیل استیجاری نیز در اختیار پاسگاه های پلیس راه قرار داده شده تا در صورت بروز تصادف برای جلوگیری از راهبندان استفاده شوند.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۳۰ نقطه خطرآفرین و پرمخاطره در جاده های استان شناسایی شده و گروه های مشترک خدماتی و امدادی برای آرام سازی ترافیک به صورت نوبتی و شبانه روزی در این نقاط مستقر هستند.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *