×

ژائله در دیدار نوروزی با استاندار آذربایجان شرقی خبر داد:
رشد ۲۰۹ درصدی صدور گواهی مبدأ توسط اتاق بازرگانی تبریز

  • کد خبر: 172682
  • 14 فروردین 1400
  • رییس اتاق بازرگانی تبریز از رشد ۲۰۹ درصدی صدور گواهی مبدا توسط اتاق تبریز برای صادرات از آذربایجان شرقی طی سال گذشته نسبت به سال ۹۸ خبر داد.
    رشد ۲۰۹ درصدی صدور گواهی مبدأ توسط اتاق بازرگانی تبریز
  • به گزارش نوبر، جمعی از اعضای هیات رییسه، هیات نمایندگان و دبیرکل اتاق تبریز به منظور تبریک فرا رسیدن عید نوروز و سال جدید با حضور در دفتر کار محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی با وی دیدار کردند.

     یونس ژائله در این دیدار، وجود همدلی و هماهنگی مابین مسئولان استان را نعمتی بزرگ برای استان دانسته و گفت: با توجه به شعار سال، امسال وظایف خطیری بر عهده داریم و در این شرایط نیازمند تدوین نقشه راه برای خود هستیم تا به درستی قدم برداریم.

     رییس اتاق بازرگانی تبریز ادامه داد: واحدهای تولیدی استان آذربایجان شرقی در سال ۹۹ با همت و تلاشی مضاعف نه تنها در راستای حفظ اشتغال قدم برداشتند بلکه زمینه افزایش اشتغالزایی در استان را فراهم کردند.

     وی همچنین با اشاره به افزایش صادرات از استان در سال گذشته نیز گفت: تنها در روز آخر عید، شاهد صدور بالاترین تعداد گواهی مبدا تاریخ اتاق بودیم و از سوی دیگر میزان صدور گواهی مبدا برای صادرات از استان در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸، ۲۰۹ درصد رشد داشته است.

     درصد بالایی از موانع تولید در خود استان قابل حل است

     ژائله با اشاره به لزوم برداشتن موانع سر راه تولید گفت: برای برداشتن موانع تولید استان باید از مجموعه خود استان آغاز به کار کنیم چرا که درصد بالایی از این موانع در خود استان قابل حل است.

     وی با انتقاد از عملکرد بانک ها در تامین مالی و ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی گفت: متاسفانه در این خصوص به درستی عمل نشده است که باید در سال جدید، فکری در این زمینه شود.

     رییس اتاق بازرگانی تبریز همچنین بر لزوم اجرایی شدن تمامی مصوبات شورای گفتگوی استان تاکید کرد و گفت: برای برداشتن موانع، نمی توانیم با این مانع ها مدارا کنیم چرا که مشکلات گاه زاییده ملاحظه کاری ها هستند.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *