×

استاندار آذربایجان شرقی:
دولت سیزدهم نامهربانی با اهالی سینما را رفع کرد

  • کد خبر: 301616
  • 16 بهمن 1402
  • استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به بی مهری های مختلف در سال های گذشته با اهالی سینما و هنرمندان کشور، گفت: دولت سیزدهم در صدد رفع نامهربانی ها با اهالی سینما و سینماگران است.
    دولت سیزدهم نامهربانی با اهالی سینما را رفع کرد
  • به گزارش نوبر،مالک رحمتی درمراسم افتتاح چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در پردیس سینمایی ۲۹ بهمن تبریز، افزود: ما باید قدر بزرگان خود در حوزه های مختلف هنر به خصوص سینما و فیلم را دانسته و نسبت به تکریم آنها اقدامات شایسته انجام دهیم که متاسفانه در برخی مواقع، نامهربانی هایی با این قشر شده است.

    وی یادآور شد: اما تا فرصت داریم باید بزرگان سینما و هنرمندان شایسته کشور را ارج نهیم که برگزاری جشنواره های مختلف از جمله جشنواره فیلم فجر در ابعاد داخلی و بین المللی نشان دهنده توجه خاص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این موضوع مهم و حیاتی است.

    رحمتی انتقال پیام از طریق هنر به ویژه سینما و هنر هفتم را بهترین و رساترین شیوه دانست و با تاکید بر اینکه غفلت از این امر خسارات فرهنگی و اجتماعی را متوجه کشور می کند، اظهار کرد: برای ماندگاری پیام واقعی انقلاب اسلامی و تمدن ایرانی – اسلامی سینما بهترین ابزار در میان انواع هنرها است.

    وی خستگی ناپذیری را از ویژگی های بارز هنرمندان قلمداد کرد و گفت: امروز با توجه به توسعه و گستردگی سریع و وسیع فضای مجازی و سینماهای خانگی تاثیرگذاری این هنر در جامعه اجتناب ناپذیر بوده و در این خصوص حجت بر همه تمام است.

    رحمتی اکران فیلم سینمایی “آپاراتچی” همزمان با آغاز جشنواره فیلم فجر در تبریز را نشانه توجه به جایگاه هنرمندان و سینماگران شهرستانی دانست و ادامه داد: این اثر در واقع پیام رسان فرهنگ اصیل آذربایجان و بازگویی تحولات دهه ۱۳۶۰ ایین خطه است که باید با ترجمه به زبان های مختلف در کشورهای مختلف به خصوص همسایه نیز اکران شود.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم از توسعه روز افزون سینما در ابعاد سخت افزاری و نرم افزاری در استان خبر داد و اعلام کرد: طی دو سال اخیر در تمامی شهرستان ها حتی چارایماق که سال های سال بدون سینما بود، سالن های سینما فعال شده و روزانه پذیرای اهالی فرهنگ و هنر است.

    محمدحسین بلاغی گفت: طی دو سال اخیر استقبال از اکران فیلم های مختلف در سینماهای آذربایجان شرقی با ۷۵ درصد رشد نسبت به سال های ۱۳۹۹ و ۹۸ مواجه بوده که این موضوع نشان دهنده اتخاذ تمهیدات لازم توسط دولت مردمی در استان است.

    به گفته وی پارسال از سینماهای آذربایجان شرقی تعداد ۳۳۰ هزار نفر دیدن کرده بودند که این رقم در سالجاری تاکنون به تعداد ۶۳۵ هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

    بلاغی اظهار کرد: در حال حاضر هیچ نقطه ای در استان وجود ندارد که در آنجا فیلمی اکران نشود.

    کارگردان فیلم سینمایی آپاراتچی نیز در آغاز اکران این فیلم، گفت: تولید این اثر سینمایی نه به یک فرد که برای شهر تاریخی تبریز تعلق دارد که در آن تلاش شده است برخی ناملایمات نسبت به لهجه ترکی رفع شده و جایگاه زبان های قومیتی نقش برجسته ای داشته باشد.

    قربانعلی طاهرفر ادامه داد: این اثر تقدیم به سینمای مردمی ایران و آذربایجان است.

    با شروع اکران فیلم های جشنواره فجر، تعداد ۱۶ فیلم در پردیس سینمایی ستاره باران، مهر و سینما ناجی تبریز برای نمایش عمومی اکران می شود.

    شمشیر و اندوه، دروغ های زیبا، ظاهر، باغ کیانوش، شکار حلزون، نبودنت، نوروز، شه سوار، آغوش باز، بهشت تبهکاران، آسمان غرب، قلب رقه، شور عاشقی، رویاشهر، تابستان همان سال و پرویزخان عناوین فیلم های اکرانی در تبریز است که تا ۲۲ بهمن ادامه دارد.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *