×

مختاری، کارشناس بازار ارزهای دیجیتال:
دنیا به سمت ارزهای دیجیتال حرکت می‌کند

  • کد خبر: 173392
  • 2 اردیبهشت 1400
  • کارشناس بازار ارزهای دیجیتال با اشاره به فرصت‌ها و تهدیدهای بازار ارزهای دیجیتال گفت: این بازار زمان محدودی نداشته و ۲۴ ساعته و همیشه در حال حرکت بوده و توقفی ندارد و اصطلاحات و ابزارهای بازارهای مالی دیگر در اینجا صدق نمی کند.
    دنیا به سمت ارزهای دیجیتال حرکت می‌کند
  • به گزارش نوبر، مرتضی مختاری در وبینار بررسی آخرین وضعیت بازار ارزهای دیجیتال اظهار کرد: بیش از ۹ هزار ارز دیجیتال در دنیا وجود دارد که هر کدام هدف خاصی دارند، سایت “کوین مارکت کپ”(coinmarketcap.com) منبع اصلی ارزهای دیجیتال بوده که اخیرا بخشی به عنوان “دسته بندی” ایجاد کرده و کاربردهای مختلف ارزهای دیجیتال را معرفی می کند.

    وی افزود: هر کدام از ارزهای دیجیتال با هدف خاصی ایجاد شده و کاربرد خاصی دارند، مانند توکن‌هایی که در حوزه‌های اسپورت، قراردادهای هوشمند، ویدیو مارکتینگ و یا تبلیغات فعالیت دارند و یا nftها که توکن های غیرمثلی و منحصر به فرد هستند و اخیرا ترند شده و در زمینه فروش آثار موسیقی، فیلم‌ها و سایر آثار هنری کاربرد دارند.

    وی با تاکید بر اینکه دنیا به سمت پرداخت ارزهای دیجیتال و انجام امورات مالی از طریق ارزهای دیجیتال حرکت می‌کند، گفت: تهدیدهایی نیز برای این بازار وجود دارد از جمله آنها می‌توان به ظهور کامپیوترهای کوانتومی که می‌تواند برای امنیت ارزهای دیجیتال تهدید باشد،  مصرف زیاد انرژی در زمینه ماینینگ که می‌تواند در بحث انرژی مشکل ساز شود ، عدم حمایت افراد تاثیرگذار از ارزهای دیجیتال و همبستگی دولت ها برای مقابله با ارزهای دیجیتال و مقررات خاص FATF برای ارزهای دیجیتال اشاره کرد.

    مختاری اظهار کرد: بازار ارزهای دیجیتال، هم رشد و هم ریزش دارد، اتفاقاتی مانند خروج سرمایه گزاران بزرگ، اخبار بد، ترس و … ممکن است منجر به ریزش این بازار شوند، بنابراین تصور اینکه این بازار همیشه صعودی خواهد بود درست نیست و قطعا اصلاح و ریزش جزو ذات بازارهای مالی است.

    وی با بررسی نمودارهای مربوط به وضعیت بازار ارزهای دیجیتال گفت: شاخص ها نشان دهنده این  هستند که حجم بازار در حال افزایش است،  هم اکنون دامیننس تتر و بیت کوین درحال کاهش بوده که می تواند نشانه ای برای آغاز فصل آلت کوین‌ ها ( تمامی ارزهای دیجیتال به جز بیت‌کوین) باشد.

    وی یاد آور شد: هم اکنون ۵۱ درصد حجم بازار ارزهای دیجیتال مربوط به بیت کوین و دو و نیم درصد مربوط به تتر و بقیه  مربوط به آلت کوین ها هستند.

    این کارشناس بازار ارزهای دیجیتال افزود: حجم بازار ارزهای دیجیتال علی رغم کاهش دامیننس بیت کوین، پایین نیامده که این امر نشان می‌دهد هنوز لزومی به خروج از این بازار وجود ندارد.

    وی در خصوص تحلیل وضعیت بیتکوین نیز گفت: بیت کوین حمایت مهمی روی ۵۱ هزار دلار و مقاومت مهمی روی ۵۹ هزار دلار  دارد، لذا اگر مقاومت ۵۹ هزار دلار را بشکند امکان رشد تا ۷۴ هزاردلار را دارد ولی اگر حمایت ۵۱ هزار دلار را از دست بدهد ممکن است تا قیمت های ۴۹ هزار دلار و یا پایین تر ریزش داشته باشد.

    مختاری همچنین با تاکید بر دریافت‌ آموزش های صحیح قبل از ورود به بازار ارزهای دیجیتال برای پیشگیری از ضرر و زیان گفت: خیلی از افراد چشم بسته، وارد ارزهایی از جمله شت کوین ها شده و ضررهای زیادی را متحمل می‌شوند. بنابراین باید پیش از ورود به این بازار آموزش‌های لازم را منابع موثق دریافت کرد چرا که ورود بدون آموزش به این بازار می‌تواند ضرر و زیان‌های جبران ناپذیر منجر شود.

    وی همچنین یادآور شد: هیچ کدام از صرافی‌های ایرانی ارز دیجیتال هنوز مجوز قانونی برای فعالیت ندارند.

     

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *