×

دفاع مقدس، گنجینه عظیم موفقیت و تجربه

  • کد خبر: 232313
  • 7 مهر 1402
  • وظیفه امروز ما شناخت درست گذشته  و استفاده از آن برای آینده ای بهتر است که در این بین یکی از نقاط مهم تاریخ گذشته ما و میتوان گفت نقطه عطف تاریخ معاصر کشورمان دوران «دفاع مقدس» است؛ دورانی که می‌توان از آن با عنوان «آزمایشگاه عظیم تجربه‌ها» یاد نمود. موضوع دفاع مقدس و شناخت […]

    دفاع مقدس، گنجینه عظیم موفقیت و تجربه
  • وظیفه امروز ما شناخت درست گذشته  و استفاده از آن برای آینده ای بهتر است که در این بین یکی از نقاط مهم تاریخ گذشته ما و میتوان گفت نقطه عطف تاریخ معاصر کشورمان دوران «دفاع مقدس» است؛ دورانی که می‌توان از آن با عنوان «آزمایشگاه عظیم تجربه‌ها» یاد نمود.

    موضوع دفاع مقدس و شناخت درست آن ، اگر در بستر انقلاب اسلامی نباشد، کارآیی قابل توجهی نداشته و صرفا در حد یک روایت تاریخی باقی می‌ماند. در حالی که ما معتقد هستیم  با روایت درست از دفاع مقدس که در مسیر شناخت آن باشد میتوانیم برای ساخت آینده ای بهتر و ولایی تر استفاده نماییم.

    آینده ای که  مبتنی برحرکت در جهت مبانی انقلاب اسلامی، ساخت تمدن نوین اسلامی به منظور ایجاد آمادگی برای ظهور است و این آمادگی از مسیر سه گانه «دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی» می‌گذرد که مبرهن است اگر مرحله «دولت اسلامی» محقق نشود، ادامه مسیر امکان پذیر نیست ؛ همانطور که رهبر انقلاب در تاریخ ۱۳۹۵/۰۲/۰۶ می فرمایند:
    «در مراحل پنج‌گانه اهداف انقلاب اسلامی، پس از مرحله شکل‌گیری انقلاب و ایجاد نظام اسلامی، اکنون در مرحله تشکیل دولت اسلامی هستیم. تا وقتی این مرحله کاملا محقق نشده، نوبت به تشکیل جامعه اسلامی و موضوع سبک زندگی نمی‌رسد. گام نهایی در مراحل ۵گانه،«تحقق تمدن نوین اسلامی» است».   برای ساخت دولت اسلامی دو مولفه اساسی باید محقق شود و آن هم «اصلاح نظامات اداره کشور» و «تربیت مدیران، مسئولان و کارگزاران تراز انقلاب اسلامی» است و در این نقطه می‌توان یک بار دیگر ربط بین دفاع مقدس و ساخت آینده را پیدا کرد؛ چرا که اگر دفاع مقدس را «انقلابی‌ترین، عینی‌ترین و جامع‌ترین» الگوی هدایت و مدیریت(روش و منش) عرصه‌های مختلف در نظر بگیریم، آنگاه برای تربیت مدیران، مسئولان و کارگزاران بصورت صددرصدی و برای اصلاح نظامات با درصد پایین‌تری می‌توانیم استفاده کنیم.
    ما ناگزیر از حرکت برای ساخت آینده هستم و نقطه نهایی این آینده روشن را در حکومت جهانی حضرت مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف باید دنبال نماییم و در این مسیر بخشی از گذشته مهم ما برای ساخت مرحله فعلی انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس است که اگر درست به آن پرداخته شود، شتاب و دقت بیشتری به میدان خواهد آمد و حالا می‌توان یک ادعا را با بیان متقن مطرح نمود که:
    «هرکس دفاع مقدس انقلاب اسلامی را فهم نکرده باشد، قابلیت و شایستگی پذیرش مسئولیت در جمهوری اسلامی را نمی تواند داشته باشد»

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *