×

انتقاد مهدوی از ناهماهنگی هیات مرکزی نظارت و هیات اجرایی:
اظهارات صادقانه و واقع‌بینانه فرماندار از انتخابات تبریز

  • کد خبر: 225929
  • 17 مرداد 1400
  • فرماندار شهرستان تبریز با اشاره به برخی انتقادات مبنی بر بی توجهی عمدی کارگزاران انتخابات در تبریز برای کاهش مشارکت گفت: حضرت عباسی عمدی در کار نداشتیم.
    اظهارات صادقانه و واقع‌بینانه فرماندار از انتخابات تبریز
  • به گزارش نوبر، بهروز مهدوی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار به واکاوی کامل و مفصل فرایند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی تبریز پرداخت و عنوان کرد: برگزاری الکترونیکی انتخابات شورا در تبریز، فرصتی مهم برای ما بود که متاسفانه به دلیل ناهماهنگی های پیش آمده با مشکلات معتددی همراه شد.

    وی عنوان کرد: دیر رسیدن نرم افزارهای مورد نیاز در انتخابات الکترونیکی به تبریز، اصلی ترین عاملی بود که باعث شروع با تاخیر انتخابات در تبریز و گله مندی برخی کاندیدا و رسانه های تبریز شد.

    وی به مکاتبه و نامه نگاری خود با آقای عرف در وزارت کشور نیز اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به تجربه برگزاری انتخابات الکترونیک در شهرستان زنجان و به دلیل احتمال خطاهای متعدد در این فرآیند، از مدت ها پیش درخواست کردیم که نرم افزارهای پیکربندی و کارت های الکترونیکی، چهار پنج روز پیش از برگزاری انتخابات در دسترس ما قرار گیرد.

    فرماندار شهرستان تبریز در ادامه سخنان خود ابزار کرد: کارت ها و نرم افزارهای الکترونیک نهایتا در ساعت 22 شب انتخابات به دست ما رسید که با لحاظ حداقل نیم ساعت به ازای نصب هر نرم افزار و آغاز روند رای گیری از ساعت 7 صبح، قطعا با مشکلاتی همراه می شدیم.

    مهدوی در ادامه عامل اصلی مشکلات ایجاد شده در روند برگزاری انتخابات الکترونیکی در تبریز را ناهماهنگی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات و هیات اجرایی دانست و عنوان کرد: متاسفانه تایید صلاحیت ها تا دقیقه 90 و چند ساعت مانده به انتخابات، ادامه داشت که امری غیرقابل قبول بود و ثبت نهایی اطلاعات در سامانه های انتخابات را با مشکل مواجه می کرد.

    وی در ادامه اظهار کرد: حضرت عباسی هیچ عمدی در مشکلات ایجاد شده نداشتیم و افزایش مشارکت مردم در انتخابات را اصلی ترین وظیفه خود می دانستیم.

    وی عنوان کرد: با توجه به مشکلات ایجاد شده و نبود ابزارهای مناسب برای برگزاری انتخابات الکترونیکی، انتظار داشتیم رسانه ها ما را تشویق کنند.

     

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *