×

ولی اخلاقی فرد، مدیرعامل کارخانه سیمان صوفیان تبریز:
جعل آرم سیمان صوفیان در ارمنستان/قطعی برق و کمبود شدید سیمان

  • کد خبر: 225580
  • 28 تیر 1400
  • مدیرعامل کارخانه سیمان صوفیان گفت: افرادی که در مورد فعالیت شبانه کارخانجات و کاهش برق مصرفی کارخانجات، تصمیم گیری کرده اند چیزی از صنعت نمی دانند.آقایان مسئول باید بدانند که این جا کوره نانوایی نیست، سرد و گرم کردن کوره ما نزدیک به 24 ساعت طول می کشد.
    جعل آرم سیمان صوفیان در ارمنستان/قطعی برق و کمبود شدید سیمان
  • به گزارش نوبر، ولی اخلاقی فرد در نشست خبری با تعدادی از خبرنگاران و مدیران رسانه های استان گفت: متاسفانه مشکلات و مطالبات واقعی حوزه صنعت، به صورت کامل و تخصصی در جامعه مطرح نمی شود که این موضوع، نه تنها باعث عدم رغع مشکلات بلکه در برخی موارد باعث ایجاد مشکلات جدید شده است.

     

    وی با اشاره به ورشکستگی کارخانه سیمان صوفیان در حدفاصل سال های 89 عنوان کرد: برای بار دوم است که در این مجموعه، مدیرعامل می شوم و خوشبختانه بعد از قبول مسئولیت توانسته ام یک مجموعه چندین ساله ورشکسته را به مجموعه ای سودده تبدیل کنیم.

     

    وی با اشاره به مشکلات دیگر این کارخانه در اوایل سال 98 اظهار کرد: دلال بازی در این سال ها بیداد می کرد و برخی لابی گران و دلالان به تنهایی 50 درصد سیمان تولیدی کارخانه را می خریدند.

     

     مدیرعامل کارخانه سیمان صوفیان با بیان اینکه از سال 99 برای عادلانه کردن توزیع سیمان تلاش کردیم تصریح کرد: از این بازه زمانی تصمیماتی اتخاذ کردیم که هر شخصی بتواند با قیمت مصوب اقدام به خرید سیمان کند.

     

     اخلاقی فرد با اشاره به زیان دهی شدید سیمان صوفیان از سال های 95 تا 97 عنوان کرد: بعد از چندین سال زیان ده بودن، میزان سود سالیانه این شرکت در سال 98 به 37 میلیارد تومان و در سال 99 به بیش از 154 میلیارد تومان افزایش یافت.

     

    وی در همین راستا ادامه داد: بر اساس بررسی های انجام شده، سود خالص سیمان صوفیان در طول یک سال اخیر بیش از 265 درصد افزایش یافته است. این شرکت در حوزه تولید، سودآوری و تامین معیشت کارکنان، عملکرد بسیار خوبی دارد و به ازای هر ماه، علاوه بر حقوق، 15 روز تشویقی به تمامی کارکنان پرداخت کرده‌ایم.

     

    مدیرعامل کارخانه سیمان صوفیان در بخشی از سخنان خود با اشاره به افزایش قیمت سیمان عنوان کرد: متاسفانه قطعی برق در استان، باعث کاهش تولید، کمبود و نهایتا افزایش قیمت این کالای مصرفی در جامعه شده است.

     

    اخلاقی فرد در همین راستا با انتقاد شدید از قطع برق کارخانجات حساس استان اظهار کرد: افرادی که در مورد فعالیت شبانه کارخانجات و کاهش برق مصرفی کارخانجات، تصمیم گیری کرده اند چیزی از صنعت نمی دانند.آقایان مسئول باید بدانند که این جا کوره نانوایی نیست، سرد و گرم کردن کوره ما نزدیک به 24 ساعت طول می کشد.

     

    وی در همین راستا ابراز کرد: قطعی برق سیمان صوفیان باعث شد که تولید روزانه این مجموعه از شش هزار و 600 تن در روز به دو هزار و 600 تن برسد. نهایتا تا به امروز 44 هزار تن کمبود سیمان در استان وجود دارد.

    وی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه قیمت گذاری دستوری دولت به سیمان، هیچ مشکلی را رفع نمی کند عنوان کرد: این قیمت گذاری هیچ سنخیتی با دخل و خرج ما ندارد. قیمت گذاری ها باید بر اساس نرخ و متوسط افزایش دستمزد، قیمت مواد اولیه، گاز مصرفی و سایر هزینه ها باشد وگرنه صنعت سیمان بیشتر از گذشته آسیب می بیند.

     

     وی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه تصمیمات نابخردانه و غیرمعقول برخی مسئولان، باعث رنج و فرار سرمایه گذاران این حوزه شده است ابراز کرد:  بسیاری از سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در صنعت ساختمان، طلا و ارز روی آورده‌اند که باعث دلال پروری و کاهش شدید اشتغال در جامعه می شود.

     

    وی همچنین با اشاره به ممنوعیت صادرات سیمان به کشورهای همسایه اظهار کرد: در سایه تصمیمات این چنینی، ارم کارخانه سیمان صوفیان در کشور ارمنستان جعل شد. سواستفاده کنندگان، سیمان یک کارخانه ارمنی را در داخل پاکت سیمان صوفیان عرضه می کردند.

     

     

     

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *