×

تکمیل ۶۰ یادمان شهدا در آذربایجان شرقی

  • کد خبر: 302476
  • 5 اسفند 1402
  • مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی از تکمیل۱۰۰ درصدی،۶۰ یادمان شهدا در سطح استان خبر داد و افزود: ۲۱ یادمان شهدای آذربایجان شرقی از پیشرفت نسبتا خوبی برخوردار هستند.
    تکمیل ۶۰ یادمان شهدا در آذربایجان شرقی
  • به گزارش نوبر، امیر دریادار دوم رضا عباسی در آیین رونمایی از طرح‌های فرهنگی و هنری که در موزه ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد، حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را دو وظیفه مهم عنوان کرد و افزود: همواره خطه آذربایجان در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم اهل بیت(ع) پیشگام بوده‌ است.

    وی به عملکرد اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: باغ موزه دفاع مقدس در مساحتی ۶۴ هکتاری در سال۱۳۷۳ مکان یابی شده و متشکل از حسینیه، موزه و اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس است.

    وی تصریح کرد: در حوزه های هنری شعر، سرود، تئاتر، فضای مجازی، جریان سازی راهیان‌نور، استفاده از هوش مصنوعی به عنوان اولین باغ موزه در سطح کشور، تدریس درس دفاع مقدس توسط حدود ۱۰۰ استاد در استان، تهیه دانشنامه استان که به دایرهالمعارف استانی تبدیل شده از جمله اقدامات اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی است.

    امیر دریادار دوم عباسی به فضاسازی و معنادار کردن باغ موزه دفاع مقدس تاکید کرد و افزود: ما با توجه به تهاجمات فرهنگی و رسانه‌ای غرب در تلاش برای ایجاد فضایی معنادار برای قشر جوان، نوجوان و کودکان هستیم و در این راستا نیز حدود ۹ هزار نفر دانش ‌آموز از باغ موزه دفاع مقدس بازدید داشته‌اند.

    وی از افتتاح پروژه‌هایی به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد تومان در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: از شهرداری و شورای شهر کلانشهر تبریز بابت همکاری و همیاری تکمیل دفاع مقدس تشکر می‌کنیم و در این راستا نیز ۱۰۳ سوژه در دست اجرا است.

    شایان به ذکر است که استاندار ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام از خانواده شهدای مدافع حرم قدردانی کرد و چند طرح فرهنگی، هنری و تبیینی را به بهره‌برداری رساند.

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *