×

آنکارا:
توهین مقامات اسرائیلی به اردوغان را پاسخ خواهیم داد

  • کد خبر: 251224
  • 7 آبان 1402
  • وزارت خارجه ترکیه با انتشار بیانیه‌ای اتهامات و اظهارات مسئولان رژیم صهیونیستی علیه «رجب طیب اردوغان» را محکوم و تاکید کرد: تهمت و توهینِ مقامات اسرائیلی به رئیس‌جمهور کشورمان را به همین شیوه به آن‌ها بازمی‌گردانیم.
    توهین مقامات اسرائیلی به اردوغان را پاسخ خواهیم داد
  • به گزارش نوبر، وزارت خارجه ترکیه صبح امروز، یکشنبه ۲۹ اکتبر در بیانیه‌ای به اظهارات برخی مقامات اسرائیلی علیه ترکیه و «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور این کشور پاسخ داد.

    طبق گزارش خبرگزاری «آناتولی»، وزارت امور خارجه ترکیه در این خصوص گفت: تهمت‌ها و ادعاهای برخی مقامات اسرائیلی [علیه اردوغان] را که بی‌اساس می‌دانیم و قاطعانه رد می‌کنیم.

    وزارت خارجه ترکیه تاکید کرد: «برخی از مقامات اسرائیلی که طاقت شنیدن حقایق را ندارند، با تحریف و تهمت به دنبال تغییر دستورکارها، به امید سرپوش گذاشتن بر کشتار بی‌رحمانه غیرنظامیان فلسطینی در غزه هستند؛ اما این اقدامات تبعاتی خواهد داشت».

    در ادامه این بیانیه آمده است: هدف قراردادن سازمان ملل، «آنتونیو گوترش»، دبیرکل آن و رئیس جمهور اردوغان توسط مقامات اسرائیلی که در مقابل چشمان تمام جهان مرتکب جنایت علیه بشریت شدند و حتی تحمل انتقاد را ندارند، گواه روشنی است بر عجزی که در آن گیر افتاده‌اند.

    آنکارا در بخش دیگری از این بیانیه هشدار داد: ما اتهام یهودی ستیزی، تهمت و توهینِ مقامات اسرائیلی به رئیس‌جمهور و کشورمان را به همین شیوه به آن‌ها بازمی‌گردانیم.

    «گیلعاد اردان» سفیر تل آویو در سازمان ملل به سخنان روز گذشته اردوغان واکنش نشان داده و در گفت‌وگو با رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گفت: «اردوغان امروز تلاش کرد تا وجهه خود را بهبود ببخشد؛ اما همچنان ضد یهودی باقی ماند و عقرب، همیشه عقرب باقی می‌ماند».

    رئیس‌جمهور ترکیه دیروز در راهپیمایی حامیان فلسطین تصریح کرده بود: «اسرائیل بدون حمایت کشورهای غربی سه روز هم دوام نمی‌آورد؛ مسئولان غربی در برابر فریادهای کشتار در غزه و درخواست‌های دبیرکل سازمان ملل لال و کر شده‌اند».

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *