×

در راستای اعتلای فرهنگ حسینی/
تولید ۱۴ کلیپ از مداحان و مرثیه سرایان فاخر آذربایجان

  • کد خبر: 166546
  • 11 شهریور 1399
  • مدیر فرهنگی مذهبی آئینه از تولید 14 کلیپ از مداحان و مرثیه سرایان فاخر آذربایجان در راستای اعتلای فرهنگ حسینی و ترسیم نقشه‌ی راه خدمت در آستان اهلبیت علیهم السلام خبر داد.
    تولید ۱۴ کلیپ از مداحان و مرثیه سرایان فاخر آذربایجان
  • حسین باهر در تشریح برنامه های این گروه فرهنگی مذهبی در ایام محرم گفت: فضای مجازی و رسانه های الکترونیکی فرصت و امکانی را در اختیار جامعه و نسل حاضر قرار داده تا به واسطه آن فعالیت های فرهنگی و مذهبی را با هدف اشاعه و معرفی فرهنگ حسینی بیش از پیش، پیش برده و محدودیت های ناشی از شیوع کرونا نیز ضرورت و اهمیت بهره گیری از این فرصت را بیش از همه گوشزد کرده است.

    وی هدف از تولید محتوا در فضای مجازی را در راستای اعتلای فرهنگ حسینی و ایجاد نگرش صحیح در مخاطبان فضای مجازی درباره‌ی زندگی، امامت، قیام علیه ظلم و شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) دانست و افزود: ساخت ۱۴ موشن‌گرافی از دعای زیارت ناحیه مقدسه، تولید محتوا با منبع دعای شریفه در آیتم‌های برنامه، برای معرفی هرچه بیشتر کیفیت عزاداری و همچنین شهادت امام حسین(ع) برگرفته از دعای وارده از سوی حضرت ولیعصر (عج) از دیگر بخش های برنامه تکیه محرم است که توسط تیم گروه فرهنگی مذهبی آئینه تولید و از مجرای رسانه های الکترونیکی مهمان خانه های شهروندان شد.

    باهر به طراحی صحنه، دکور و پیش‌بینی چندین لوکیشن برای ضبط آیتم‌های مختلف برنامه اشاره کرد و اظهار داشت: در لوکیشن های طراحی شده سعی بر احیای بافت سنتی عزاداری‌های تبریز داشته و در این محل ها برنامه‌های شعرخوانی، مداحی، سخنرانی و مقتل خوانی ضبط شد.
    مدیر فرهنگی مذهبی آئینه همچنین از حضور حجج اسلام، دانشمندان حوزه‌ دین و رسانه، شاعران و مداحان مطرح و مجریان برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی برنامه های فرهنگی بیت مقام معظم رهبری با هدف همبستگی خادمان ترک زبان اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام در جریان برنامه های تکیه محرم خبر داد.

    وی ساخت کلیپ و تیزر ابتدایی برنامه با صدای یکی از ذاکران بلند آوازه‌ اهبیت علیهم السلام از دهه‌ی ۶۰ را از دیگر اقداماتی عنوان کرد که در تکیه محرم برای نخستین بار توسط گروه فرهنگی مذهبی آئینه صورت گرفته است.
    باهر در ادامه با اشاره به طراحی لوگو، پوستر و تولید تیزرها گفت: در تمامی فاکتورها و المان های تیکه محرم سعی بر آن شده که نه تنها به لحاظ هنری و فنی همسو با استانداردهای گرافیکی روز باشد بلکه از سوی دیگر توجه به الگوی روضه های خانگی برای الهام بخشی مفاهیم و فرهنگ محرم نیز از اهداف ویژه ای بوده که توسط این گروه اجرایی شد.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *