×

خبر/
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای کشاورزان آذربایجان شرقی تا اواخر هفته

  • کد خبر: 166181
  • 26 مرداد 1399
  • سازمان جهاد کشاورزی اذربایجان شرقی با صدور اطلاعیه‌ای توصیه‌های هواشناسی کشاورزی را به کشاورزان استان تا اواخر هفته ارائه داد.
    توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای کشاورزان آذربایجان شرقی تا اواخر هفته
  • ر اساس این اطلاعیه، طی هفته جاری در اکثر مناطق استان شاهد وزش باد خواهیم بود، از این رو مردم باید از هرگونه اقدامی که منجر به آتش سوزی شود هم‌چون رها کردن وسایل منجر به حریق در مراتع و سرایت آن به مناطق دیگر خودداری کنند.

    هم‌چنین با توجه به گرمای هوای برخی نقاط استان، باید تمهیدات لازم به منظور تامین آب شرب پایدار برای دام‌ها انجام گیرد و سسیتم فشار هوا و سیستم هوادهی استخر آبزیان به دقت مدیریت شود.

    در این اطلاعیه آمده که کشاورزان طی این هفته به یاد داشته باشند که طرح‌های کشاورزی از جمله مرغداری‌ها، دامداری‌ها، گلخانه‌ها و سالن‌های پرورش قارچ را به سیستم برق اضطراری تجهیز کرده و تدابیر لازم جهت کاهش خسارات ناشی از باد را اتخاذ کنند.

    سازمان جهاد کشاورزی استان بر رعایت نکات ایمنی در چرای دام در ارتفاعات تاکید کرده و استقرار کندوها در زیر سایه درختان و نگهداری در جای ایمن از وزش باد را در تمامی مناطق استان لازم دانسته است؛ هم‌چنین طی این هفته زنبورداران کندوهای زنبور عسل را به رنگ سفید آغشته کنند.

    به دلیل فرا رسیدن فصل برداشت کلزا از مزارع استان و به خصوص شهرستان تبریز، به کشاورزان گفته شده تا آفت سنک بذر خوار کلزا را پس از برداشت محصول پایش کرده و اقدامات کنترلی آفت با نظر کارشناسان فنی کلزا را انجام دهند.

    هم‌چنین کشاورزان باید با کرم برگخوار در مزارع چغندرقند و بیماری لکه سیاه در باغات سیب خود مبارزه کرده و تردد جوندگان مضر کشاورزی در اراضی زراعی و باغی را کنترل کنند.

    قابل ذکر است که کشاورزان در انجام عملیات محلول پاشی و سم پاشی در ساعات وزش باد به خصوص بعد از ظهر احتیاز لازم را داشته باشند.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *