×

توسعه پایدار شهری تبریز نیازمند چیست؟

  • کد خبر: 270491
  • 15 آبان 1402
  • شهردار تبریز گفت: توسعه اقتصادی و رسیدن به شکلی از رفاه عمومی نیاز به برنامه ریزی تخصصی دارد و در این راستا اهتمام مدیریت شهری تبریز دستیابی به توسعه پایدار با بهره گیری از رهیافت ‌های نو در زمینه سرمایه‌گذاری است.
    توسعه پایدار شهری تبریز نیازمند چیست؟
  • به گزارش نوبر، یعقوب هوشیار، شهردار تبریز پیش از ظهر امروز در همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تبریز اظهار کرد:  تاسیس همزمان ربع رشیدی، یکی از قدیمی ترین دانشگاه‌های جهان و منطقه در ۷۵۰ سال پیش، نقش ویژه‌ای در شکل گیری مدیریت شهری آن زمان داشته است به طوری که تبریز به عنوان پنجمین شهر بزرگ دنیا در سال ۵۹۰ میلادی، گوی سبقت را از شهرهای مهمی چون پاریس ربوده بود.

    وی با تاکید بر اینکه تبریز بهترین شهر دنیا برای تجارت است، افزود: شهر تبریز به دلیل قرارگیری در مسیر جاده ابریشم همواره مورد توجه جهانگردان بوده است.

    هوشیار ادامه داد: تبریز به دلیل همجواری با کشورهایی چون ترکیه گرجستان آذربایجان و … داشتن زیرساخت‌های چون فرودگاه راه‌آهن مترو، وجاده های ارتباطی و کارخانجات و صنایع بزرگی چون تراکتور سازی، پالایشگاه و… مناطق آزاد ارس و منطقه اقتصادی سهلان، یکی از قطب های اقتصادی ایران عزیز است.

    شهردار تبریز به موقعیت جغرافیایی این شهر و داشتن زیرساخت‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری، گفت: وجود شهرک‌های سرمایه‌گذاری و مناطق آزاد در این خطه منجر به ایجاد شرایط مناسب گردشگری و سرمایه‌گذاری شده است.

    وی با تاکید بر دستیابی به توسعه شهری پایدار، گفت: این توسعه نیاز به ایجاد شبکه‌ها رفاه و سلامت بوده و این اتصال شبکه می‌تواند توسعه پایدار ایجاد کند.

    هوشیار متذکر شد: قطعا ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری می‌تواند توسعه پایدار و رفاه شهری و رشد اقتصادی را در برداشته باشد.

    وی گفت: ما تمام تلاش خود را برای حضور سرمایه‌گذاری داخلی و خارجیانجام می‌دهیم و قطعا چنین همایش‌هایی و ارتباط بیشتر علم و صنعت می‌تواند در مقام راهنمایی و اجرای الهام‌بخش برای ارتقای شاخص‌های رشد داشته باشد.

     شهردار تبریز با اشاره به نقش کلیدی اتاق بازرگانی، تجارب و مراکز دانش‌بنیان در پیشبرد اهداف این رویداد بزرگ سرمایه گذاری، تصریح کرد: امروز مدیریت شهری تبریز دورنمایی از یک حرکت بزرگ را آغاز کرده است و با استفاده از رهیافت ‌های نو در زمینه سرمایه‌گذاری به سمت اهداف کلان خود گام بر می دارد.

    وی همچنین با بیان اینکه حضور اساتید و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در این همایش فرصت بزرگی است تا بتوانیم زمینه رشد اندیشمندانه شهر تبریز را فراهم کنیم، اظهار امیدواری کرد: بحث‌های تخصصی این همایش بتواند در راستای کمک به توسعه پایدار شهر نقش ایفا کند.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *