×

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد:
توجه به صنعتی‌سازی برای تسریع در اجرای طرح‌های مسکن ضروری است

  • کد خبر: 226598
  • 29 آبان 1400
  • معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اهتمام جدی دستگاه‌های اجرایی برای ایفای تعهدات استان در طرح نهضت ملی مسکن، گفت: برای تسریع در اجرای طرح‌های مسکن، بحث صنعتی‌سازی و تکنولوژی ساخت، مورد توجه قرار گیرد.
    توجه به صنعتی‌سازی برای تسریع در اجرای طرح‌های مسکن ضروری است
  • به گزارش نوبر، جواد رحمتی در جلسه شورای مسکن استان، با اشاره به وعده دولت مبنی بر ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال، گفت: تاکنون بیش از 89 هزار نفر در استان برای این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که 62 هزار مورد آن مربوط به شهر تبریز است که در شهرهای جدید شهریار و سهند ساخته خواهد شد.

    وی اظهار داشت: اجرای طرح‌های مسکن فرصتی است تا هزینه‌های انجام‌شده برای شهر جدید شهریار به ثمر رسیده و این شهر که در موقعیت خوبی نسبت به تبریز قرار دارد، رونق بگیرد.

    رحمتی همچنین ایجاد زیرساخت‌های ضروری همزمان با ساخت واحدهای مسکونی را مورد تأکید قرار داد و گفت: طبق قانون، دستگاه‌‌های اجرایی موظفند اراضی مازاد خود را در اختیار طرح‌های مسکن قرار دهند و دستگاه‌های استانی باید در این خصوص اهتمام ویژه داشته باشند.

    ابوالقاسم سلطانی، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی هم در این جلسه تعداد متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در استان را 89 هزار و 824 نفر اعلام کرد و گفت: 70 درصد از این تعداد مربوط به شهر تبریز است که پس از احراز صلاحیت، ساخت واحدهای مسکونی آنها در شهرهای جدید شهریار و سهند انجام خواهد شد.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *