×

پزشکیان؛
تمرکز بر صنایع خاص استان، ضروری است

  • کد خبر: 165791
  • 11 مرداد 1399
  • نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت تمرکز بر صنایع خاص استان و توسعه و گسترش آن صنعت، گفت : برنامه های پیش بینی شده باید با رویکرد جلوگیری از هدررفت منابع و افزایش بهره وری طراحی و اجرا شود.
    تمرکز بر صنایع خاص استان، ضروری است
  • نشست مشترک اعضای شورای هم خانواده وزارت صمت در آذربایجانشرقی با جمعی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، درخصوص موضوعاتی مانند توسعه معادن، پیشرفت صنایع استان درسال جهش تولید و توسعه صادرات غیرنفتی در بخش های مختلف،برگزار شد.

    رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی در ابتدای ایننشست با اشاره به بخشی از برنامه های محوری هفت گانه سازمان درسال جهش تولید، گفت: توسعه و تعمیق ساخت داخل، تأمین منابعمالی و توسعه سرمایه گذاری، بهبود فضای کسب و کار مرتبط با بخشصنعت، معدن وتجارت، مدیریت بازار و ساماندهی لجستیک تجاری،توسعه فناوری و محصولات دانش بنیان، توسعه معادن و صنایعمعدنی و مدیریت واردات و توسعه صادرات غیرنفتی، محورهای مهمتحقق توسعه در بخش صنعت، معدن وتجارت استان است.

    حبیب امین زاده با قدردانی از تلاش های نمایندگان مردم آذربایجانشرقی در مجلس شورای اسلامی و اعضاء شورای هم خانواده وزارتصمت، افزود : انتظار می رود برای تحقق اهداف سال جهش تولید دربخش های مختلف جامعه بزرگ صنعت، معدن و تجارت استان شاهداصلاح ساختار و بازنگری در برخی از قوانین با استفاده از ظرفیت وتوانمندی نمایندگان مردم در مجلس باشیم تا با قوانین و مقررات شفافو اثربخش به روند تداوم تولید سرعت دهیم.

    مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورایاسلامی در این نشست با اشاره به اهمیت تمرکز بر صنایع خاصاستان و توسعه و گسترش آن صنعت، گفت : برنامه های پیش بینیشده باید با رویکرد جلوگیری از هدررفت منابع و افزایش بهره وریطراحی و اجرا شود.

    وی از پیگیری امور زیست محیطی صنایع و رفع مشکلات معادن استاناز طریق مراجع مربوط با برگزاری نشست های مشترک خبر داد و افزود: جامعه دانشگاهی استان در قالب رشته های دانشگاهی مورد نیازصنایع آذربایجان شرقی با تمرکز منطقی بر این حوزه، آینده نگری وارتباط مستمر و جدی با صاحبان صنایع می توانند حرف های زیادیبرای گفتن در اقتصاد کشور داشته باشند.

    محمد حسین فرهنگی دیگر نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو و عضوهیات رییسه مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با عنوان اینکهنصب برچسب ساخت داخل در محور اول توسعه و تعمیق ساخت داخللحاظ شود، گفت : برندسازی در تولید محصولات و توجه به مزیت هایرقابتی استان می تواند به حرکت های ما در توسعه جهت دهد.

    وی تبلیغ گسترده نمایشگاه فرش و برند سازی هنرصنعت فرش تبریزرا یکی از راهبردهای اساسی در حمایت از صنعت بومی استان وفعالین تلاشگر این عرصه برشمرد.

    یوسف داوودی، رییس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی و نمایندهمردم سراب در مجلس شورای اسلامی نیز ارتقای توان شناسایی ذخایرمعدنی و سرمایه گذاری اهل فن در صنایع معدنی و ساماندهی معدنکاری استان را خواستار شد.

    سیدمحمدرضا میرتاج الدینی از دیگر نمایندگان مردم تبریز، آذرشهر واسکو در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اهمیت فرآوری موادمعدنی گفت: ایجاد صنایع پایین دستی در صنایع معدنی آذربایجانشرقی یک امر غیر قابل اجتناب است.

    وی افزود : برای رفع حلقه های مفقوده توسعه صنایع معدنی در استان،از همه ظرفیت نمایندگان مجلس استفاده خواهیم نمود.

    در ادامه این نشست هریک اعضای شورای هم خانواده وزارت صمت درآذربایجان شرقی به بیان اقدامات و گزارش هایی در خصوص حوزهفعالیت خود اعم از صنایع کوچک و شهر کهای صنعتی، موضوعاتبانکی و اکتشافات معدنی پرداختند./ایرنا

    منبع: ایرنا

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *