×

استاندار آذربایجان شرقی:
تعطیلی خطوط تولید خط قرمز است

  • کد خبر: 301303
  • 12 بهمن 1402
  • استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر لزوم بازگشت شرکت داروسازی زهراوی به جایگاه اصلی خود گفت: تعطیلی خط تولید به‌ویژه در آنجا که حیاتی است، خط قرمز ما است.
    تعطیلی خطوط تولید خط قرمز است
  • به گزارش نوبر،مالک رحمتی، پنجشنبه، ۱۲بهمن ماه، در بازدید از شرکت داروسازی زهراوی افزود: چطور می‌شود پذیرفت که در جایی  مانند یک کارخانه داروسازی همه امکانات موجود باشد، اما ما به هر دلیلی آن را وارد کنیم.

    وی با بیان اینکه در این استان، مدیری حق ندارد بگوید نمی‌شود، اضافه کرد: باید نظام مدیریت مالی در شرکت زهراوی، بازنگری و نظام جدید راه‌اندازی شود.

    وی با بیان اینکه خطوط تولید شرکت نیز متعلق به سه دهه قبل است که باید به‌روز شود، افزود: محصولات شرکت داروسازی زهراوی خاص است و همه ما موظف هستیم هر نوع کمک لازم برای رشد تولید در عین مطالبه مدیریت کارآمد را به این واحد داروسازی انجام دهیم.

    رحمتی خطاب به مدیرعامل شرکت داروسازی زهراوی بیان کرد: حتماً باید محصولات جدید را همراه با تقویت ارتباط با شرکت‌های دانش‌بنیان دنبال کنید، زیرا زنده‌ماندن یک شرکت به تولید محصولات جدید و دانش‌ پایه منوط است.

    استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه نباید چنان در مشکلات جاری گرفتار شویم که برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت را فراموش کنیم، افزود: رفع مشکل مالی در نظام مدیریتی شرکتی منوط به این است که مدیران جهادی باشند و روحیه توسعه‌گرا داشته باشند.

    وی با بیان اینکه سوخت تخصیص ارز در شرکت به دلیل نبود نقدینگی قابل‌قبول نیست، گفت: در حوزه تولید ابزارهای جدید تأمین مالی را فراموش کرده‌ایم و فقط به تسهیلات بانکی چسبیده‌ایم.

    وی افزود: مگر می‌شود خط تولید داروی پیوندی را در یک شرکت داروسازی متوقف کرد و ۴۳ درصد ظرفیت تولید تعطیل باشد.

    استاندار آذربایجان شرقی با طرح این سؤال که مگر می‌شود شرکتی، سند توسعه راهبردی و افق تولید نداشته باشد، تأکید کرد: زهراوی باید به جایگاه اصلی خودش برسد و ظرفیت تولید را به هر شکل ممکن به ۱۰۰ درصد برساند.

    وی اضافه کرد: فعالیت این شرکت برای سلامت مردم، کشور و استان حیاتی است و صادرات نیز باید تقویت شود.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *