×

استاندار آذربایجان شرقی:
تعداد تست‌های کرونا در استان افزایش می‌یابد

  • کد خبر: 169190
  • 20 آذر 1399
  • جلسه دیروز ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا عصر امروز با حضور دکتر حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت و با هدف بررسی آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا و اجرای طرح شهید سلیمانی در استان برگزار شد.
    تعداد تست‌های کرونا در استان افزایش می‌یابد
  • به گزارش نوبر، دکتر محمدرضا پورمحمدی در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا استان که با حضور دکتر حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت در تبریز برگزار شد با اشاره به آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان گفت: قطع زنجیره بیماری کرونا، اصلی‌ترین اولویت و دغدغه تمامی مسئولان است که برای تحقق این موضوع و ریشه‌کن کردن بیماری منحوس کووید ۱۹، همه با هم همدل و هماهنگ هستیم.

    وی با ابراز رضایت و قدردانی از رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم استان در دو هفته اخیر عنوان کرد: تبدیل وضعیت اکثر شهرستان‌های استان از وضعیت قرمز به وضعیت نارنجی، مرهون همراهی بیشتر اقشار مختلف مردم به توصیه‌های مسئولان و توجه بیشتر به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌هاست.

    وی در همین راستا ادامه داد: بررسی آمارهای مختلف در زمینه بیماری کرونا حاکی از این است که وضعیت این استان در مقایسه با سایر استان‌های کشور، بسیار خوب است. ما به این حد اکتفا نکرده و با تمام توان برای قطع زنجیره بیماری در استان تلاش می‌کنیم.

    استاندار آذربایجان شرقی همچنین اضافه کرد: کاهش و رفع محدودیت‌ها به معنای عادی شدن شرایط نیست و در صورت عدم همراهی مردم و بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی، وضعیت سختی در پیش رو خواهیم داشت.

    دکتر پورمحمدی خواستار توجه بیشتر وزارت بهداشت نسبت به افزایش امکان تست کرونا در استان شد و ادامه داد: خوشبختانه از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان تا به امروز، غافلگیر نشده و با توجه به امکانات و اختیارات خود، از هیچ تلاشی برای کنترل بیماری دریغ نکرده‌ایم.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز اجرای طرح شهید سلیمانی در استان اظهار کرد: این طرح با هدف پیشگیری و کنترل بیماری کرونا در مبدا و با مشارکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج و دانشگاه علوم پزشکی تبریز در استان اجرا می شود.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *