×

ترکیه اخراج رهبران حماس از این کشور را رد کرد

  • کد خبر: 239404
  • 2 آبان 1402
  • به گزارش نوبر، مرکز مبارزه با گمراه‌سازی اداره ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که ادعاهای روزنامه‌های بین‌المللی و رژیم صهیونیستی در مورد درخواست رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه از مقامات جنبش حماس برای خروج از ترکیه را تکذیب کرد. این مرکز امروز در بیانیه‌ای در شبکه ایکس اعلام کرد: ادعاها مبنی بر اینکه […]

    ترکیه اخراج رهبران حماس از این کشور را رد کرد
  • به گزارش نوبر، مرکز مبارزه با گمراه‌سازی اداره ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که ادعاهای روزنامه‌های بین‌المللی و رژیم صهیونیستی در مورد درخواست رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه از مقامات جنبش حماس برای خروج از ترکیه را تکذیب کرد.
    این مرکز امروز در بیانیه‌ای در شبکه ایکس اعلام کرد: ادعاها مبنی بر اینکه رئیس جمهوری به مسؤولان ارشد حماس دستور ترک خاک ترکیه را داده، به هیچ وجه صحت ندارد.
    در این بیانیه آمده است: ادعاهای عاری از صحت و دروغین را باور نکنید.
    در همین راستا، عزت الرشق عضو دفتر سیاسی حماس نیز دوشنبه شب ادعای روزنامه آمریکایی المانیتور مبنی بر اینکه آنکارا از رهبران حماس خواسته خاک آن را ترک کنند، صحت ندارد.
    این ادعا درحالی مطرح می شود که اردوغان ۲۹ مهرماه در تماس تلفنی با هنیه ضمن اعلام همبستگی کامل با ملت فلسطین، تاکید کرد که کشورش از هیچ تلاشی برای تضمین رسیدن کمک‌های بشردوستانه به دست مردم غزه و انتقال مجروحان به ترکیه برای درمان و تلاش برای تحقق آتش‌بس در غزه در اسرع وقت کوتاهی نخواهد کرد.
    وی همچنین گفت که راه حل دائم آرمان ملت فلسطین تنها در سایه تشکیل کشور مستقل فلسطین به مرکزیت قدس شریف ممکن خواهد بود و ترکیه به تلاش در این راستا در مجامع بین‌المللی ادامه می‌دهد.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *