×

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه خبر داد:
تداوم ساخت و ساز در پنج ایستگاه به موازات حفاری تونل‌های خط دو مترو تبریز

  • کد خبر: 173060
  • 24 فروردین 1400
  • مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه از تداوم ساخت و ساز در پنج ایستگاه به موازات حفاری تونل های خط ۲ متروی تبریز خبر داد.
    تداوم ساخت و ساز در پنج ایستگاه به موازات حفاری تونل‌های خط دو مترو تبریز
  • به گزارش نوبر، مصطفی مولوی فرد در حاشیه بازدید هیئت مدیره سازمان قطارشهری تبریز از روند اجرایی پروژه خط دو قطار شهری تبریز اظهار کرد: در حال حاضر از مجموعه ۸ ایستگاه فاز اول پروژه، ۵ ایستگاه به موازات حفاری تونل‌ها در حال اجرا است.

    وی خاطرنشان کرد: حفاری تونل این پروژه توسط دو دستگاه حفاری مکانیزه (TBM) با قطر ۹٫۵ متر صورت می‌گیرد.

    مولوی ادامه داد: در حال حاضر یکی از دستگاه‌های حفاری از غرب پروژه (محدوده قراملک) تا خیابان قره‌آغاج را به طول ۷ کیلومتر را حفاری کرده و برای اتمام تونل فاز اول پروژه لازم است ۳ کیلومتر دیگر را حفاری کند تا به ایستگاه میدان دانشسرا برسد. TBM دوم نیز با طی حدود ۱۶۰۰ متر از شهرک باغمیشه تا ایستگاه میدان شهید فهمیده را حفاری کرده و با ادامه حفاری به ایستگاه میدان دانشسرا ختم خواهد شد.

    مولوی با اشاره به تعمیرات اساسی دستگاه ها در طی ماه های گذشته گفت: پیش از اینTBM از طرف غرب حفاری می کرد که بعلت تعمیرات اساسی دستکاه و یک سری کارهای ایستگاه توقفی داشته خدا را شکر امروز حفاری مسیر را بدون توقف و تعمیرات کلی حفاری را ادامه خواهیم داد.

    وی گفت : فاز سوم تونل این پروژه (از شهرک باغمیشه تا میدان بسیج) نیز پس از اتمام عملیات حفاری یکی از دستگاه‌های حفار موجود، اجرا خواهد شد.

    مولوی در خصوص مشکلات قراردادی پیمانکار این پروژه گفت: مشکل قراردادی پیمانکار خط۲ که از بدو شروع این پروژه وجود داشت با تلاش و پیگیری دو ساله مجموعه سازمان قطار شهری اواخر سال ۹۹ حل شد و امیدوارم پیمانکار دیگر مشکل مالی برای انجام کار نداشته باشد.

    مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه در خصوص ویژگی های این خط اظهار کرد:خط ۲ قطار شهری تبریز به طول ۲۲٫۴ کیلومتر و دارای ۲۰ ایستگاه است. این خط به صورت شرق-غربی بوده و از شهرک قراملک پس از طی خیابان‌های آخونی، قره‌آغاج، گجیل و بازار دارای ایستگاه تبادلی با خط ۱ و ۳ قطار شهری در کهنه میدان است.

    مولوی افزود: مسیر خط ۲ پس از این محدوده به سمت خیابان عباسی، میدان شهید فهمیده، شهرک باغمیشه، نصر و مرزداران امتداد یافته و در انتها به میدان بسیج (نمایشگاه بین‌المللی) ختم می‌شود.

    وی خاطرنشان کرد: ادامه این خط به ایستگاه راه آهن میانه-تبریز واقع در جنوب شهرک خاوران خواهد رسید.

    مولوی افزود: این خط دارای میزان مسافر روزانه ۴۹۰ هزار در افق برنامه‌ریزی شده طرح خواهد بود.

     

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *