×

استاندار آذربایجان شرقی:
تحریم، حربه عاجزانه دشمنان/ضرورت شراکت دانشگاه و صنعت

  • کد خبر: 169376
  • 29 آذر 1399
  • استاندار آذربایجان شرقی گفت: ارتباط صنعت و دانشگاه باید از این پس به مشارکتی تاثیرگذار تبدیل شده و از این طریق بتوانیم مشکلات این دو مجموعه را با هم افزایی هرچه بیشتر مرتفع سازیم.
    تحریم، حربه عاجزانه دشمنان/ضرورت شراکت دانشگاه و صنعت
  • به گزارش نوبر، دکتر محمدرضا پورمحمدی در دیدار با مجموعه امداد صنعت نانو که در محل استانداری برگزار شد با اشاره به برخی از افتخارات اخیر استان در هفته پژوهش و قدردانی از تلاش دانشمندان و فعالان حوزه فناوری گفت: همفکری وتعامل هرچه بیشتر اساتید دانشگاه با یکدیگر، نوید بخش روزهایی درخشان در حوزه علمی و فناوری است.

    وی بر اهمیت تحقق عملی ارتباط صنعت و دانشگاه و رفع خلاهای موجود از این طریق عنوان کرد: متاسفانه این موضوع تا به امروز به صورت جدی مورد توجه قرار نگرفته و انسجام مطلوب و مورد انتظار عملیاتی نشده است.

    وی در همین راستا ادامه داد: ارتباط صنعت و دانشگاه باید از این پس به مشارکتی تاثیرگذار تبدیل شده و از این طریق بتوانیم مشکلات این دو مجموعه را با هم افزایی هرچه بیشتر مرتفع سازیم.

    استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود پیشرفت‌های کشور در زمینه‌های مختلف علم و فناوری را مرهون تلاش‌های ارزشمند دانشمندان دانست و ادامه داد: ترور دانشمندان، اثباتی بر ضعف دشمنان در مقابل پیشرفت‌های روز افزون علمی برای کشور است و بر این باور هستیم که اقدامات ددمنشانه آنان، سرعت رشد  علم و فناوری در ایران را بیشتر خواهد کرد.

     پورمحمدی گفت: حمایت بیشتر از نخبگان جوان کشور باعث حل بسیاری از مشکلات شده و در آینده‌ای نه چندان دور، دنیا را متحول خواهد کرد.

    پورمحمدی در ادامه سخنان خود ابراز کرد: باید سیاست‌هایی در کشور اتخاذ شود که زمینه تبدیل علم به محصول و تجاری سازی محصولات نیز در مسیر هموارتری تسریع یابد.

    وی به تحریم‌های ظالمانه غرب و استکبار جهانی بر علیه جمهوری اسلامی نیز اشاره کرد و ادامه داد: تحریم، آخرین حربه دشمنان در مقابل جمهوری اسلامی است و خوشبختانه توجه به استفاده از ظرفیت و توانمندی‌های داخلی در دوره تحریم، افزایش یافته و روز به روز شاهد کاهش وابستگی اقتصاد ملی به عوامل مختلف بین المللی هستیم.

     

    وی بر نقش مهم انجمن ها به عنوان حلقه‌های ارتباط دهی صنعت و دانشگاه نیز تاکید کرد و افزود: انتظار داریم که تمامی محققان و صنعتگران از ظرفیت پارک علم وفناوری استان و مراکز مختلف رشد نیز بیش از پیش بهره جویند.

    وی به آخرین وضعیت راه اندازی کارخانه نوآوری در استان نیز اشاره کرد و خواستار استفاده از نظرات صاحبنظران مختلف حوزه تولید و دانشگاه در این زمینه شد.

     

     

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *