×

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد:
تجمعات اخیر، عامل اصلی افزایش آمار کرونا/بی‌توجهی مردم به پروتکل‌های بهداشتی

  • کد خبر: 167291
  • 3 مهر 1399
  • معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی از کاهش 15 درصدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم در هفته‌های اخیر خبر داد و گفت: متاسفانه بی‌توجهی مردم به پروتکل‌های بلاغی وزارت بهداشت، آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در استان را افزایش داده است.
    تجمعات اخیر، عامل اصلی افزایش آمار کرونا/بی‌توجهی مردم به پروتکل‌های بهداشتی
  • به گزارش نوبر، علیار راستگو در گفتگو با شبکه و در تشریح آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان گفت: در جلسه اخیر ستاد استانی کرونا، محدودیت‌های شدیدتری نسبت به روزهای اخیر اجرا شده که امیداریم با همراهی و مشارکت مردم و نظارت دقیق بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی، شاهد تثبیت و کاهش شیوع بیماری کرونا در استان باشیم.

    ۱۵۸۴ نفر از مردم استان بر اثر کرونا جان باختند

     وی ازابتلای ۳۴ هزار و ۶۸۱ نفر از مردم استان به بیماری کرونا در هفت ماه گذشته خبر داد و افزود: تا به امروز متاسفانه یک هزار و ۵۸۴ نفر از مردم استان نیز جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند.

    وی عنوان کرد: تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان نسبت به هفته‌های اخیر افزایش یافته و به ۹۸۴ نفر رسیده است. از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان و به صورت میانگین نیز، روزانه ۱۵۹ نفر به این بیماری، مبتلا و هفت نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

    فوت چهار و نیم درصد بیماران کرونایی در آذربایجان شرقی

    معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی، درصد فوتی‌ها نسبت به کل مبتلایان کرونا در استان را چهار و شش دهم اعلام کرد و ادامه داد: تعداد فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا در استان آذربایجان شرقی، پایین تر از میانگین کشوری است.

     راستگو در ادامه سخنان خود گفت: بر اساس آخرین آمار، ۹۰ درصد مبتلایان به بیماری کرونا در استان، بهبود یافته و از مراکز درمانی مرخص شده اند.

     وی تجمعات اخیر در تبریز را از اصلی‌ترین عوامل افزایش آمار مبتلایان به کرونا دانست و افزود: بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عادی انگاری شرایط از سوی برخی مردم، روند ابتلا به بیماری کرونا در استان را افزایش داده است که امیدواریم فعالیت‌های آگاه بخشی موثر توسط رسانه‌ها و بخصوص رسانه ملی نسبت به خطرات ناشی از بیماری منحوس افزایش یابد.

     وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای دقیق استراتژی‌های وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا در استان افزود: استان آذربایجان شرقی در زمینه غربالگری بیماران، رتبه چهارم، در زمینه معاینه و مداوای سرپایی بیماران در مراکز منتخب، رتبه نخست کشوری و در زمینه نمونه برداری و آزمایش از افراد مشکوک به کرونا، رتبه سوم کشوری را کسب کرده است.

    راستگو با اشاره به ممنوعیت هرگونه تجمع در استان و برگزاری همایش‌ها، سمینارها و سایر مراسم‌های بخش دولتی و خصوصی در استان از کاهش ۱۵ درصدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم نسبت به ماه های گذشته خبر داد و بر اهمیت افزایش توجه مردم استان به پروتکل‌های اعلامی وزارت بهداشت و بخصوص استفاده از ماسک تاکید کرد.

     

     برای اطلاع از آخرین اخبار کرونا، پیج اینستاگرامی نوبر را از طریق لینک زیر دنبال کنید

     

    www.instagram.com/nobar_ir

     

     

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *