×

تجاوز هوایی صهیونیستی به حومه دمشق

  • کد خبر: 297439
  • 11 آذر 1402
  • رسانه‌های رسمی سوریه بامداد شنبه از شنیده شدن صدای چند انفجار در حومه دمشق خبر دادند.
    تجاوز هوایی صهیونیستی به حومه دمشق
  • به گزارش نوبر، رسانه‌های رسمی سوریه بامداد شنبه از تجاوز هوایی سوریه به حومه دمشق خبر دادند.

    پیش از این رسانه‌های سوریه از شنیده شدن صدای چند انفجار در حومه شهر دمشق خبر داده بودند.

    وزارت دفاع سوریه ساعاتی بعدتر در بیانیه‌ای اعلام کرد که پدافند هوایی سوریه اکثر موشک‌های شلیک‌شده از سوی رژیم صهیونیستی را رهگیری و منهدم کرده است.

    در این بیانیه آمده است: «تقریباً ساعت ۱:۳۵ بامداد امروز ارتش اسرائیل یک تجاوز هوایی را از جانب جولان اشغالی را آغاز کرد و نقاطی را در مجاورت شهر دمشق هدف حمله قرار داد.»

    در ادامه این بیانیه آمده است: «نیروهای پدافند هوایی ما به موشک‌های متجاوز پاسخ دادند و اکثر آنها منهدم کردند.»

    وزارت دفاع سوریه در بخش دیگری از بیانیه خاطرنشان کرده این حمله رژیم صهیونیستی تلفات جانی نداشته و تنها خسارت‌های مادی به جا گذاشته است.

    جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به صورت متناوب با نقض حریم هوایی لبنان یا از طریق بلندی‌های اشغالی جولان به سمت اهدافی در شرق و شمال غرب سوریه حملات موشکی انجام می‌دهند.

    دولت سوریه بارها اعلام کرده است رژیم صهیونیستی و متحدان منطقه‌ای و غربی آن از گروه‌های تکفیری تروریستی که با دولت سوریه می‌جنگند، حمایت می‌کنند. ارتش سوریه تاکنون بارها محموله‌های تسلیحاتی و مهمات ساخت فلسطین اشغالی را از گروه‌های تروریستی مستقر در سوریه کشف کرده است.

    قبل از حادثه امشب رسانه‌های سوریه بامداد ۲۶ آبان ماه از مقابله پدافند هوایی این کشور با اهداف متخاصم در اطراف دمشق خبر داده بودند. در آن حادثه گزارش شد پدافند هوایی سوریه موشک‌های اسرائیلی که از بلندی‌های جولان به سمت حوالی دمشق شلیک شده بود را منهدم کرده‌اند.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *