×

استاندار آذربایجان شرقی در پیام نوروزی مطرح کرد:
تبریک سال نو به مردم همیشه در صحنه استان/ تشریح 8 اولویت اصلی برای توسعه و پیشرفت استان در سال 1403

  • کد خبر: 303480
  • 1 فروردین 1403
  • استاندار آذربایجان شرقی در پیامی به مناسبت آغاز سال 1403 خورشیدی، ضمن تبریک فرارسیدن سال نو به مردم همیشه در صحنه استان، 8 اولویت اساسی برای توسعه و پیشرفت استان در سال جدید را تشریح و ابراز امیدواری کرد امسال با حمایت‌های مردم و تلاش‌های مسئولان، سال پرخیروبرکتی برای کشور عزیزمان باشد.
    تبریک سال نو به مردم همیشه در صحنه استان/ تشریح 8 اولویت اصلی برای توسعه و پیشرفت استان در سال 1403
  • به گزارش نوبر، مالک رحمتی در این پیام تصویری، با گرامی‌داشت یاد و خاطره امام راحل و همه شهدای والامقام انقلاب اسلامی، فرارسیدن سال نو و تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن را به مردم قهرمان و هوشیار آذربایجان شرقی تبریک گفت.

    وی با اشاره به اینکه سال گذشته، سالی سرشار از فراز‌ونشیب‌های متعدد و تلخی‌ها و شیرینی‌ها بود، افزود: نقطه درخشان سال 1402، حماسه‌آفرینی مردم در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات 11 اسفند بود که به عنوان برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی به ثبت رسید.

    رحمتی گفت: تمام تلاش دشمن این بود که انتخابات کم‌فروغ باشد، اما مردم ما در پاسخ به دعوت رهبر معظم انقلاب، در پای صندوق‌های رای حضور یافتند و اراده خود را در اداره مملکت حاکم کردند.

    وی افزود: از تمام مردم عزیز و مجریان و ناظران و همه دست‌اندرکاران که تلاش کردن این انتخابات به بهترین نحو برگزار شود نهایت تشکر را دارم و ان‌شاءالله در دور دوم انتخابات هم شاهد حضور گسترده مردم عزیز باشیم.

    استاندار آذربایجان شرقی اشاره به شعار سال 1402، گفت: تمام تلاش دولت سیزدهم این بود که اقدامات شایان و موثری در حوزه رشد تولید و مهار تورم انجام شود؛ در این راستا 1531 پروژه به ارزش 63 هزار میلیارد تومان در بخش تولید استان آغاز شد که از میان آنها، 919 پروژه بالای 60 درصد پیشرفت دارد و در صورت اتمام آنها، برای 42 هزار نفر شغل جدید ایجاد خواهد شد.

    وی افزود: در سال گذشته همچنین 134 کارخانه در استان به مدار تولید بازگشت و 30 معدن راکد فعال‌سازی شد که اقدامات موثری در راستای رشد تولید بود.

    رحمتی خاطرنشان کرد: در مورد مهار تورم هم شاهد کنترل نرخ رشد تورم بودیم، اما برای کاهش معنادار تورم هنوز اقداماتی لازم است و این مساله همواره در اولویت خواهد بود.

    وی تصریح کرد: رشد تولید و مهار تورم، محدود به سال 1402 نبود و حتما در سال 1403 این دو موضوع مهم در کنار سایر اقدامات در اولویت است تا مسائل معیشتی مردم کاملا حل شود.

    استاندار آذربایجان شرقی سپس 8 اولویت اساسی برای توسعه و پیشرفت استان در سال 1403 را تشریح کرد که نخستین آنها، تدوین نقشه عملیاتی توسعه متوازن استان در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی بود.

    به گفته رحمتی، این نقشه با همت و نظر نخبگان، مدیران و فعالان بخش خصوصی و در دو افق کوتاه‌مدت و بلندمدت و مبتنی بر اسناد بالادستی و برنامه هفتم توسعه ارائه می‌شود تا زمینه‌ساز رشد و تحول در عرصه‌های مختلف استان باشد.

    استاندار آذربایجان شرقی، اتمام پروژه‌های عمرانی نیمه‌کاره را دومین اولویت استان در سال جدید برشمرد و گفت: تعداد قابل توجهی از این پروژه‌ها را در استان داریم که مردم را رنج می‌دهد و تلاش خواهیم کرد با استفاده از ظرفیت قانون مولدسازی و ظرفیت بخش خصوصی این پروژه‌ها را در سال جدید تکمیل کنیم.

    وی با بیان اینکه توسعه ارتباطات بین‌المللی استان، سومین اولویت ما خواهد بود، گفت: می‌توانیم با گسترش روابط با همسایگان و کشورهای دیگر شاهد رشد و تحول در استان باشیم که در این زمینه با محوریت اتاق بازرگانی و بخش خصوصی، طرح‌هایی ارائه شده که عملیاتی خواهد شد.

    رحمتی در بیان چهارمین اولویت، گفت: استان آذربایجان شرقی 271 کیلومتر مرز مشترک با کشورهای همسایه دارد که باید نگاه اقتصادی به این مرز را به عنوان فرصتی برای توسعه استان تقویت کنیم.

    استاندار آذربایجان شرقی از تکمیل مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور به عنوان پنجمین اولویت استان نام برد و گفت: در دو سفر استانی دولت سیزدهم به استان، مصوبات جامعی تصویب شده، اما اجرای برخی از آنها هنوز تکمیل نشده و بنده به عنوان خادم مردم خود را متعهد می‌دانم در سال جدید اهتمام جدی در این خصوص داشته باشم.

    ششمین اولویت استان برای سال 1403، اتمام امور اجرایی تشکیل شرکت مستقل مس آذربایجان بود که رحمتی در این باره گفت: این موضوع وعده دولت است و با انتقال دارایی‌های مس سونگون، شاهد استقرار کامل آن خواهیم بود تا مردم استان از منافع آن بهره‌مند شوند.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *