×

فوری:
تبریز قرمز شد/وضعیت قرمز تمامی مراکز استان‌ها در کشور

  • کد خبر: 172862
  • 18 فروردین 1400
  • هم‌اکنون ۱۲۹ شهرستان نارنجی، ۵۱ شهرستان زرد و ۱۱ شهرستان آبی هستند. سرعت افزایش بستری در خیز سراسری چهارم به مراتب شدیدتر از خیزهای قبلی است.
    تبریز قرمز شد/وضعیت قرمز تمامی مراکز استان‌ها در کشور
  • به گزارش نوبر، به نوشته اپلیکیشن ماسک، ضروری است ستاد ملی کرونا بلافاصله دو هفته تعطیلی کامل سراسری (شامل تمامی ادارات دولتی، شرکتها و اصناف غیر ضروری)، منع کامل سفر (شامل خودروهای شخصی و وسایل نقیله عمومی)، بیرون بر شدن تمامی رستورانها و غذاخوری هتل‌ها، محدودیت جدی تردد شامگاهی و اعمال جرایم سنگین برای هرگونه مراسم یا تجمعات در سراسر کشور وضع کند.

    محدودیت ها در شهرهای قرمز

    معاون کل وزارت بهداشت گفت: در شهرهای قرمز فعالیت های آموزشی و همچنین فعالیت های اجتماعی اعم از مذهبی و ملی تعطیلی کامل دارند.

     ایرج حریرچی در ارتباط تصویری با استودیوی خبر ۲۱ دوشنبه شب شبکه یک سیما افزود: سفر با خودرو غیر بومی به شهرهای قرمز و خروج خودرو بومی از شهرهای قرمز ممنوع می‌باشد.

    وی با اشاره به اینکه در شهرهای قرمز کارکنان در مشاغل ضروری تا یک دوم امکان حضور دارند ادامه داد: در مشاغل غیر ضروری هم فقط یک سوم کارکنان امکان حضور خواهند داشت.

    حریرچی گفت: هر گونه تجمع بیش از ۱۵ نفر برای جلسات غیر قانونی است.

    معاون کل وزارت بهداشت تصریح کرد: ستاد کرونای استان تهران برای تهران محدودیت‌های بیشتری را خواستار شده است.

    وی درباره تغییر رنگ بندی شهرها هم گفت: حضور ویروس جهش یافته و سرعت افزایش ابتلاء در شهر و همچنین میزان تست مثبت که در آن شهرستان انجام می‌شود از جمله این عوامل می‌باشد که تمام این شرایط پیشگوی شرایط در آینده هستند.

    معاون کل وزارت بهداشت افزود: زمانی که رنگ بندی ها را فقط بر مبنای بستری انجام می‌دهیم فاز سرپایی بیماری گذشته و به نیمه دوم درگیری ایپدمی در آن شهرستان رسیدیم.

    حریرچی درباره احتمال تعطیلی ۱۰ روزه تهران گفت: در حال حاضر در شهر تهران محدودیت‌ها و تعطیلی مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ اعمال می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه درخواست فعالیت مشاغل گروه یک در تهران را داده‌ایم افزود: درخواست شده بقیه مشاغل در تعطیلی کامل باشند و حتماً تصمیمی که مطابق با خرد جمعی و به نفع عموم مردم باشد در ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب خواهد شد.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *