×

معاون استاندار آذربایجان شرقی:
تاثیر اقتصاد و علم و فناوری باید در زندگی مردم ملموس شود

  • کد خبر: 296707
  • 4 آذر 1402
  • معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی در حوزه فناوری و پژوهش در جایگاه مناسبی در سطح ملی و بین المللی قرار دارد، اما باید تاثیر این قدرت علمی و فناوری در زندگی مردم احساس شود.
    تاثیر اقتصاد و علم و فناوری باید در زندگی مردم ملموس شود
  • به گزارش نوبر، سید کاظم یکانی امروز  در نشست شورای آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان افزود: نگاه هیات دولت به این شورا، نگاه حل مسئله با استفاده از آخرین یافته های علمی دنیا است و ما نیز باید تا حد توان به صورت جهادی در حل مسائل استان با در نظر گرفتن چشم انداز طرح توسعه گام برداریم.

    یکانی یادآوری کرد: یکی از ضعف های بخش خصوصی و صنعتی عدم ارتباط موثر با مراکز علمی و فناوری در راستای تحقیق و توسعه و حل مشکلات مختلف است.

    وی ادامه داد: بخش های خصوصی و صنعتی باید از ظرفیت بسزای دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری در جهت حل مشکلات با نگاه علمی و منطقی و راهکار عملی بهره گیرند.
    وی سیاست گذاری را اصلی ترین مسئله حکمرانی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری در استان عنوان کرد و افزود: اگر بتوانیم در استان ریل گذاری صحیح و بنیادین در این راستا انجام دهیم، در آینده‌ای نه چندان دور شاهد تحول در علم و فناوری و صنعت و تولید خواهیم بود.

    معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اهمیت آموزش در مقاطع دانش آموزی و دانشجویی گفت: سیستم تعلیم و تربیت و دانشگاه‌ها در بحث آموزش فناوری های نوین نظیر هوش مصنوعی با توجه به استعداد و علاقه دانش آموزان و دانشجویان باید پیشرو باشد.

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *