×

تاب آوری مساکن نوساز روستایی مقابل زلزله هفت ریشتری

  • کد خبر: 239517
  • 2 آبان 1402
  • به گزارش نصر، عادل فیضی در جمع خبرنگاران‌ استان افزود: ساختمان های قدیمی و فرسوده همچون بمب ساعتی هستند که در صورت وقوع زمین لرزه، می توانند فاجعه به بار بیاورند. وی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن شبستر برای مقاوم سازی ۹ هزار واحد تسهیلات داده است، گفت: برخی ها به ما ایراد می‌گیرند […]

    تاب آوری مساکن نوساز روستایی مقابل زلزله هفت ریشتری
  • به گزارش نصر، عادل فیضی در جمع خبرنگاران‌ استان افزود: ساختمان های قدیمی و فرسوده همچون بمب ساعتی هستند که در صورت وقوع زمین لرزه، می توانند فاجعه به بار بیاورند.
    وی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن شبستر برای مقاوم سازی ۹ هزار واحد تسهیلات داده است، گفت: برخی ها به ما ایراد می‌گیرند که به سازندگان سختگیری می کنیم، اما این سختگیری برای این است که مطمئن شویم هنگام وقوع زلزله، هم میهنان ما در امنیت خواهند بود.
    رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شبستر با اشاره به اینکه تسهیلات مقاوم‌ سازی مساکن روستایی به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است تصریح کرد: مردم شهرهای ۱۱ گانه شبستر هم با توجه به اینکه زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت دارند، می توانند از این تسهیلات با کارمزد ۵ درصد بهره مند شده و مساکن‌ خود را مقاوم سازی کنند.
    فیضی با اشاره به فرهنگ نادرست استفاده از مساکن فرسوده قبلی در کنار مساکن مقاوم سازی شده تصریح کرد: برخی از هموطنان مساکن مقاوم سازی شده را برای میهمان و مواقع خاص در نظر گرفته و کماکان از مساکن فرسوده قبلی در کنار آن استفاده می کنند که هنگام وقوع حوادث طبیعی همچون زمین لرزه، موجب تلفات می شود.
    وی ابراز امیدواری کرد که قوانین سفت و سخت تری مصوب شود تا بعد از ساخت مسکن مقاوم، مساکن فرسوده تخریب شود.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *