×

عضو هیات ریئسه و رییس فراکسیون شورای شهر تبریز:
بی‌تدبیری مسئولان در قبال کارگران/اکثر مردم زیر خط فقر زندگی می‌کنند

  • کد خبر: 170244
  • 23 دی 1399
  •  اعتبارنامه اولین دوره فعالیت رسمی اعضای شورای اسلامی کار کارکنان تامین نیروی شهرداری تبریز طی مراسمی باحضور شهردار و اعضای شورای اسلامی کلانشهر تبریز به منتخبان تحویل داده شد.
    بی‌تدبیری مسئولان در قبال کارگران/اکثر مردم زیر خط فقر زندگی می‌کنند
  • به گزارش نوبر، کریم صادق زاده در دیدار با نمایندگان کارکنان تامین نیرو شهرداری تبریز (شورای اسلامی کار) با اشاره به تلاش های شهردار و اعضای شورای شهر تبریز جهت حل مشکلات کارکنان این مجموعه، اظهار کرد: به شخصه شاهد تلاش های شهردار و رئیس شورای شهر تبریز در موضوع تبدیل وضعیت کارکنان و یا قراداد مستقیم با شهرداری تبریز هستم و اینکه آنها توانسته اند تا اردیبهشت آینده، حقوق و مزایای کارکنان را آماده کنند، نشان از مدیریت عالی آنها در قابل کارگران دارد.

     او ادامه داد: اعتقاد دارم که افزایش کارایی هر سازمان در گرو وجود محیط کاری آرام و بدون تنش است و این آرامش باید در سیستم شهرداری تبریز وجود داشته باشد. این کار ممکن نمی شود مگر اینکه روابط بین کارگر و کارفرما به شکل مطلوب تنظیم شود و شکل گیری شورای اسلامی کار که در دوره مدیریت شورای پنجم و باهر اتفاق افتاد، در این راستا است.

    رئیس فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر نقش شورای اسلامی کار را از دو جنبه حائز اهمیت خواند و گفت: این شورا ابتدا نقش نظارتی و برنامه ریزی دارد که از جنبه همکاری با مدیریت در جهت پیشرفت کارهای اجرایی برخوردار است و دومین نقش آن نیز، ایجاد زمینه همکاری و مشارکت کارکنان و ایجاد روحیه همکاری بین آنها برای تسریع پیشرفت امور است.

     او با ابراز نگرانی از وضعیت فعلی کارکنان تامین نیروی شهرداری تبریز، عنوان کرد: یکی از خواسته های بحق کارکنان شهرداری تبریز، موضوع تبدیل وضعیت آنها و اجرای دقیق قوانین کار و تامین اجتماعی در تمام جنبه ها  است و ما امیدواریم که بتوانیم با حل این مشکل، از دیگر شهرها و استان ها عقب نمانیم.

    صادق زاده اظهار کرد: یک کارگری که چند سال است در یک مجموعه کار کرده و تعهدات و درستی خود را نشان داده است، باید امنیت شغلی و مالی داشته باشد.

    او افزود: متا سفانه امروزه در استان ما قشر فرهیخته کارگران در اثر بی تدبیری مسولان و نمایندگان مجلس ۸۵ درصد جمعیت کارگری زیر خط فقر و با کارهای موقت و حجمی و شرکتی و …. کار می کنند. من از شهردار محترم تبریز می خواهم که برای این کار یک همت جدی داشته باشد تا نتیجه خوبی برای کارکنان و مجموعه شهرداری تبریز حاصل شود.

    در این مراسم باحضور شهردار و جمعی از اعضای شورای اسلامی کلانشهر تبریز اعتبارنامه صادره از سوی مدیر کل اداره تعاون کار و رفاه و اجتماعی استان تقدیم منتخبان دوره اول شورای اسلامی کار کارکنان تامین نیروی شهرداری تبریز گردید و رسماً فعالیت های خودشان را در چارچوب قوانین کار و تامین اجتماعی و اساسنامه مدون قانون شوراهای اسلامی کار شروع کردند.

     

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *