×

بهره برداری از ۳۰ ایستگاه هوشمند باران‌سنجی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر: 302283
  • 27 بهمن 1402
  • بهره برداری از ۳۰ ایستگاه هوشمند باران‌سنجی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با استفاده از تجهیزات داخلی و با هزینه کرد ۲۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال آغاز شد.
    بهره برداری از ۳۰ ایستگاه هوشمند باران‌سنجی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی
  • به گزارش نوبر، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: استفاده از تجهیزات و نرم افزار‌های پیشرفته هواشناسی باعث پردازش بهتر داده ها، پیش بینی دقیق وضع بارش‌ها و اطلاع رسانی به موقع به مردم و کشاورزان می‌شود.

    جبارعلی ذاکری افزود: سرمایه گذاری در این زمینه و هوشمندسازی ایستگاه‌های هواشناسی همچنین باعث افزایش کیفیت کار و آگاهی و شناخت بهتر از تغییرات آب و هوایی در سطح استان می‌شود.

    مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با بیان اینکه با بهره برداری از این ایستگاه ها، تعداد ایستگاه‌های باران سنجی استان به ۸۵ ایستگاه رسید، گفت: از این تعداد ۳۰ ایستگاه باران سنجی هوشمند است.

    حبیب عبدلی افزود: برای هوشمندسازی ایستگاه‌های هواشناسی استان از محل اعتبارات متوازن توسعه ایستگاه‌های هواشناسی ۵۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که از این میزان با اختصاص ۲۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال، ۳۰ ایستگاه باران سنجی استان با استفاده از تجهیزات تولید داخلی هوشمند شدند.

    وی  بیان کرد: در زمان کنونی ۱۲۲ ایستگاه مختلف هواشناسی سنتی و ۶۱ ایستگاه خودکار و هوشمند در استان وجود دارد که از جمله شامل ایستگاه‌های سینوپتیک فرودگاهی، اقلیم شناسی، جو بالا، کشاورزی، گرد و غبار و باران سنجی هستند که از طریق آن‌ها اطلاعات مربوط به تغییرات اقلیمی، آب و هوایی، دما، بارش و گرد و غبار گردآوری می‌شود.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *