×

واکنش رییس سازمان صمت به گرانی و کمبود مرغ در تبریز:
برخی‌ها وسوسه شدند/قیمت، کاهش می‌یابد

  • کد خبر: 172055
  • 19 اسفند 1399
  • رییس سازمان صمت استان آذربایجان شرقی از کاهش قیمت مرغ در روزهای آتی و برخورد قانونی با گرانفروشان خبر داد.
    برخی‌ها وسوسه شدند/قیمت، کاهش می‌یابد
  • به گزارش نوبر، حبیب امین زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه استان به نقش مهم این قشر در امیدآفرینی و بیان واقعیت های جامعه اشاره کرد و گفت:خبرنگاران در رفع مشکلات جامعه نیز نقش مهمی دارند و برهمین اساس باید بیش از پیش نقش آفرینی کنند.

    وی به همراهی خوب اکثر رسانه های استان با سازمان صمت اشاره کرد و افزود: از ابتدای شیوع کرونا نیز این عزیزان همکاری و همراهی خوبی با مجموعه صمت داشته و علاوه بر بیان عملکرد این سازمان، مشکلات و نارسایی ها را نیز به ما گوشزد کرده و منتقل کرده اند.

    وی با بیان اینکه در سایه همت همه جانبه مردم، مسئولان، فعالان بخش خصوصی و خبرنگاران، مدیریت بیماری کرونا در استان با موفقیت های بسیاری همراه بوده است ادامه داد: زمان شناسی تعداد بسیار زیادی از فعالان بخش خصوصی نیز جای قدردانی است. این عزیزان در همان هفته های نخست شیوع کرونا در استان، بسیاری از خطوط تولید خود را به موضوع تولید مواد ضدعفونی کننده و یا ساخت ماسک اختصاص دادند.

    رییس سازمان صمت آذربایجان شرقی در همین راستا ادامه داد: در کمتر از ۴۵ روز از شیوه بیماری کرونا در استان نیز علاوه بر تامین نیاز نیاز داخل استان، نیاز بسیاری از استان های کشور به ماسک و مواد ضدعفونی کننده ازطریق استان ما و به مدد مردانگی صاحبان کارخانجات و واحدهای تولیدی تامین شد.

    امین زاده از ساخت نخستین دستگاه اتوماتیک تولیدکننده ماسک در تبریز خبر داد و افزود: این دستگاه به شیوه مهندسی معکوس و با تکیه بر توان متخصصین داخل استان، ساخته شد. در حال حاضر نیز علاوه بر انباشت ماسک در استان، شاهد تقاضای صادرات ماسک توسط تعداد زیادی از تولیدکنندگان هستیم.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری(مدظله) اظهار کرد: با تلاش همکاران سازمان و همکاری بسیار مناسب سایر دستگاه های مسئول، برش های استانی برنامه های کلان جهش تولید در استان، تدوین و اجرا شد که از آن بین می توان به موضوع توسعه و تعمیق ساخت داخل با هدف جلوگیری از خروج ارز، بومی سازی و داخلی سازی قطعات مورد نیاز صنعت مس اشاره کرد.

    وی از افزایش میزان صادرات استان به رغم شرایط کرونایی جامعه و تشدید تحریم ها بر کشور نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه پیش بینی های ما برای صادرات، محقق شده و صاحبان واحدهایی تولیدی و صنعتی استان در سال جاری توانسته اند نزدیک به ۳٫۸ میلیارد دلار صادرات برای استان به ارمغان بیاورند.

    امین زاده در بخشی از سخنان خود با اشاره به مشکلات معیشتی مردم و تورم موجود در جامعه گفت: بخش بزرگی از مشکلات فعلی ناشی از تشدید تحریم ها و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از برخی کالاهاست.خلا و نقص قوانین نیز از دیگر عوامل مشکلات امروزی جامعه است.

    وی در همین راستا ادامه داد: شرایط کنونی کشور، شرایط جنگ اقتصادی است و بر این باوریم که با قوانین ۵۰ سال قبل، نمی توان بسیاری از مشکلات فعلی را مرتفع کرد.

    وی همچنین در بخشی از سخنان خود با اشاره به کمبود اخیر گوشت مرغ و افزایش قیمت آن گفت: مشکلات مربوط به جوجه ریزی و زیاده خواهی برخی ها باعث این اتفاقات بود که امیدواریم ظرف چند روز آینده شاهد کاهش و تثبیت قیمت باشیم.

    امین زاده از ممنوعیت خروج مرغ از استان خبر داد و افزود: هماهنگی های لازم با نیروی انتظامی و دستگاه های نظارتی انجام شده و با متخلفین و بر هم زنندگان امنیت اقتصادی جامعه برخورد می کنیم.

    وی عنوان کرد: ۵۰۰ کیلومتر آن طرف تر از تبریز، هر کیلو گوشت مرغ به قیمت ۳۸ هزار تومان عرضه می شود که این موضوع نیز از جمله دلایل وسوسه کننده برای افزایش قیمت در تبریز است.

    وی همچنین گفت: در آستانه سال جدید نیز هیچ مشکل و کمبودی از بابت تامین کالاهای اساسی مردم نداریم.

    راه اندازی خط تولید شیشه اتومبیل در تبریز، رعایت اصول زیست محیطی در فرآیند استحصال و فرآوری مواد معدنی، ضرورت پرداخت کامل حقوق دولتی توسط صاحبان معادن و … از دیگر موضوعاتی بود که امین زاده در این جلسه به آن ها اشاره کرد.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *