×

 استاندار آذربایجان شرقی در آیین افتتاح نمایشگاه رینوتکس 2020:
باید فاصله تولید علم و تجاری‌سازی را کاهش دهیم

  • کد خبر: 169262
  • 22 آذر 1399
  • هشتمین دوره جشنواره و نمایشگاه فناوری های نو و پیشرفته ربع رشیدی که بصورت مجازی و با حضور استاندار آذربایجان شرقی، معاون وزیر ارتباطات و تعدادی دیگر از مسئولان استانی از محل استانداری افتتاح شد.
    باید فاصله تولید علم و تجاری‌سازی را کاهش دهیم
  • به گزارش نوبر، دکتر محمدرضا پورمحمدی در آیین افتتاح مجازی هشتمین دوره نمایشگاه رینوتکس که در محل استانداری برگزار شد گفت: برگزاری مجازی این دوره از نمایشگاه، فرصت مغتنمی  برای توجه بیش از پیش به موضوع استفاده از فضای مجازی در پیش برد امور و برنامه ریزی‌های مهم استانی است.

    وی با تاکید بر ضرورت استفاده بیشتر مراکز علمی و فناوری و دانشگاه‌های استان از بستر اینترنت ابراز کرد: با توجه به شرایط حاکم بر جامعه و بیماری کرونا از این پس نیز باید شاهد توسعه استفاده از بستر اینترنت و فضای مجازی در برگزاری برنامه‌های مختلف باشیم.

    وی در ادامه سخنان خود با اشاره به رتبه شانزدهم جمهوری اسلامی ایران در تولید علم در جهان افزود: البته رتبه کشورمان در زمینه تولید و تجاری سازی علم، فاصله بسیار زیادی با یکدیگر دارند که باید فاصله این دو مقوله را روز به روز کاهش دهیم.

    استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به بخشی از سوابق درخشان نمایشگاه‌های پیشین رینوتکس عنوان کرد: همه ساله بیش از ۳۰۰ طرح و ایده از مجموع ایده‌های ارائه شده در این نمایشگاه، تجاری‌سازی می‌شود که انتظار داریم این موضوع با توجه به امکان ارتباط و عرصه بیشتر ایده‌ها در بستر فضای مجازی، شاهد بیشترین تجاری‌سازی نسبت به سال‌های گذشته باشیم.

    پورمحمدی تصریح کرد: از تمامی دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان نیز انتظار داریم توانمندی‌های خود را بیش از گذشته اطلاع رسانی کرده و ارتباط خود را با صنعت افزایش دهند؛ صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی نیز می‌توانند از طریق نمایشگاه رینوتکس، نیازهای خود را به دانشگاه‌های علمی و دانشگاهی، اعلام کنند تا نسخه مناسبی برای رفع مشکلات خود از طریق تعامل بیشتر با دانشگاه‌ها، فراهم شود.

    ناظمی، معاون وزیر ارتباطات نیز در این  جلسه با قدردانی از استاندار و سایر مسئولان استانی در اهتمام جدی نسبت به برگزاری مستمر و سالانه نمایشگاه رینوتکس اظهار کرد: نمایشگاه ربع رشیدی از جمله اولین و بهترین نمایشگاه‌های تخصصی و منطقه‌ای است که همه ساله ودر سطح عالی به میزبانی استانی آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

    وی ادامه داد: این نمایشگاه می‌تواند الگویی موفق برای تمامی استان‌های کشور و بخصوص استان‌های همجوار برای توسعه فعالیت‌های فناورانه باشد.

    وی همچنین اظهار کرد: اثرگذاری رینوتکس؛ همواره فراتر از استان بوده و در بسیاری از تصمیم گیری و تصمیم سازی‌های ملی نیز موثر بوده است.

    ناظمی همچنین اظهار کرد: رویداد رینوتکس علاوه بر تجاری‌سازی ایده‌های فناورانه می‌تواند در زمینه رشد اکوسیستم‌های محلی نیز نقش بسزایی ایفا کند.

    وی همچنین از برنامه وزارت ارتباطات برای حمایت از حامیان این دوره از نمایشگاه رینوتکس با هدف افزایش رغبت سرمایه‌گذاران به مشارکت در رینوتکس ۲۰۲۰ خبر داد.

     سعید غریب خواجه، مدیرعامل سازمان عامل استقرار نیز در این جلسه گفت: به رغم آمادگی استان برای برگزاری حضوری رینوتکس ۲۰۲۰، شرایط حاکم بر جامعه به دلیل شیوع کرونا باعث شد که این دوره از نمایشگاه به شکل مجازی برگزار شود.

    وی افزود: رینوتکس ۲۰۲۰ از امروز به مدت یک هفته، به شکل مجازی و ۲۰ زون تخصصی،۷۸۸ طرح و ایده جدید و ۲۵۰ غرفه، فعالیت خود را آغاز می‌کند.

    نمایشگاه و جشنواره فناوری‌های نو و پیشرفته ربع رشیدی(رینوتکس) همه ساله با هدف افزایش ارتباط صنعت و دانشگاه و همچنین تجاری سازی ایده‌های فناورانه به میزبانی استان آذربایجان شرقی و با مشارکت ویژه استان آذربایجان شرقی برگزار می شود.

    سایت مجازی این دوره از نمایشگاه به آدرس RINOTEX.IR  نیز در این آیین افتتاح شد.

     

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *