×

بازرگانان تُرک خواهان تضمین‌ امنیت سرمایه‌گذاری در تبریز هستند

  • کد خبر: 270415
  • 15 آبان 1402
  • سرکنسول ترکیه در تبریز با بیان اینکه تلاش ما تعمیق روابط دو کشور دوست و همسایه است، گفت: ضرورت دارد تضمین های لازم برای امنیت سرمایه‌گذاری در تبریز به بازرگانان ترکیه داده شود.
    بازرگانان تُرک خواهان تضمین‌ امنیت سرمایه‌گذاری در تبریز هستند
  • به گزارش نوبر،  چتین تانر، سرکنسول کشور ترکیه در تبریز پیش از ظهر امروز در همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تبریز در دانشگاه تبریز اظهار کرد: همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تبریز، فرصت مغتنمی برای توسعه دیپلماسی شهری میان کشورهای منطقه است.

    وی  همکاری اقتصادی دوجانبه با ایران خیلی فراتر از ضرورت هاست و نیاز  وافری به افزایش تعاملات اقتصادی بین دو کشور وجود دارد، گفت: بدون شک ایران در سرمایه‌گذاری خارجی و همکاری اقتصادی بدون ترکیه معنی ندارد؛ ارتباط اقتصادی بین دو کشور بسیار خوبی است و این همکاری باید بیشتر شود.

    سرکنسول کشور ترکیه افزود: ارتباط اقتصادی بین ایران و ترکیه یک جایگاه ویژه دارد، البته مشترکات فرهنگی و زبانی بین این دو کشور بسیار زیاد است و این رغبت کارآفرین و تجار را بیشتر می‌کند.

    وی خاطرنشان کرد: مسوولان ایرانی در جذب سرمایه‌گذار تلاش زیادی می‌کنند اما در سرمایه‌گذاری یکسری نگرانی و عدم اطمینان وجود دارد، به طوری که یک تصور ناامنی در سرمایه‌گذاری در ایران وجود دارد از این رو باید اطمینان خاطر و تضمین‌ها ارائه شود.

    تانر بیان کرد: ارتباط اقتصادی و زیرساخت‌های سازمانی در افزایش و جذب گردشگر بسیار مهم است به طوریکه سفرهای زیادی همراه با ایران وجود داشتیم که عناصر سازنده برای رشد و توسعه اقتصادی ایجاد شد.

    وی یادآور شد: سال گذشته در بیانیه مشترک در نشست ایران و ترکیه صحبت و موافقت‌های ترجیحی و قرادادهای بانکی و بهداشتی و غیره و ایجاد مشوق‌ها و تخفیفات ارائه شده است.

    سرکنسول کشور ترکیه گفت: در کنار بهره‌مندی از ساز و کار و ایجاد ساز و کار منطقه‌ای می‌توان تصمیمات در خصوص تجارت داشت که البته در ششمین نشست بین‌المللی چنین تصمیمات گرفته شده است.

    وی گفت: در کنار رشد فرهنگی ما باید رشد اقتصادی را ایجاد کرد و بنده نیز تمام تلاش خود را برای گسترش روابط اقتصادی و سایر روابط خواهیم داشت.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *