×

مصطفی مولوی، مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز خبر داد:
بارگیری نخستین رام قطار ساخت داخل به سمت تبریز

  • کد خبر: 202890
  • 9 تیر 1400
  • مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه از بارگیری نخستین رام قطار ساخت داخل از ابهر به سمت تبریز خبر داد.
    بارگیری نخستین رام قطار ساخت داخل به سمت تبریز
  • به گزارش نوبر، مصطفی مولوی فرد با اشاره به بکارگیری دانش فنی ملی در بخش طراحی و تجهیزات این رام قطار خاطرنشان کرد: طی قراردادی که سال های پیش منعقد شده است ۲ رام قطار از قدرالسهم۱۴۰ واگن ساخت داخل سهم تبریز آماده شده است  که  یک رام قطار ۵ واگنه  ضمن انجام تست های لازم در کارخانه آماده ارسال به تبریز بوده که امروز از شرکت پوژن در شهرستان ابهر به سمت تبریز بارگیری شد.

    وی افزود: امروز پنج واگن بارگیری شده، با کسب مجوزهای لازم به سمت تبریز حرکت خواهد کرد و هفته آتی به تبریز می رسد.

    مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز وحومه خاطرنشان کرد: با عنایت به راه اندازی خط تولید و ورود تجهیزات ١٠ رام قطار اول یعنی ۵٠واگن انشاالله شاهد ورود قطارهای جدید در حداقل زمان خواهیم بود.

    مولوی با اشاره به مشخصات این رام قطار گفت: طول تقریبی قطار۱۰۰ متر، طول تقریبی هر واگن۲۰ متر، عرض واگن ۲۶۰۰ میلی متر و ارتفاع واگن ها ۳۸۵۰ میلی متر است.

    وی گفت: ظرفیت حمل مسافراین قطار ۱۹۲ نفر در حالت نشسته و ۱۰۵۰ نفر در ۶ نفر در هرمتر مربع است که بدون شک با جابجایی مسافر در هر ایستگاه این اعداد قابل افزایش است.

    مولوی محل تامین اعتبارات این خرید را از محل منابع دولتی و دارای ماده ۶٢ عنوان کرد و افزود: قیمت ساخت داخل هر رام قطار  ۵ واگنه حدود ۳ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۱۰۰ یورو می باشد که در مقایسه با  ساخت خارج بسیار مقرون به صرفه است.

    وی خاطرنشان کرد: کاهش وابستگی به خارج از کشور برای تأمین واگن، یک مسیر راهبردی و سختی است که دانشمندان و متخصصان داخل توانستند با قدرت در پیش بگیرند.

    مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه با اشاره به خریداری ۶۰ واگن از زمان تاسیس این سازمان تا به امروز توسط این سازمان خاطرنشان کرد: قطار های خریداری شده فعلی همچون قطار هایی است که در حال حاضر در ناوگان مورد استفاده قرار می گیرد.

     

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *