به گزارش نوبر، مصطفی مولوی فرد با اشاره به بکارگیری دانش فنی ملی در بخش طراحی و تجهیزات این رام قطار خاطرنشان کرد: طی قراردادی که سال های پیش منعقد شده است ۲ رام قطار از قدرالسهم۱۴۰ واگن ساخت داخل سهم تبریز آماده شده است که یک رام قطار ۵ واگنه ضمن انجام تست های لازم در کارخانه آماده ارسال به تبریز بوده که امروز از شرکت پوژن در شهرستان ابهر به سمت تبریز بارگیری شد.
وی افزود: امروز پنج واگن بارگیری شده، با کسب مجوزهای لازم به سمت تبریز حرکت خواهد کرد و هفته آتی به تبریز می رسد.
مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز وحومه خاطرنشان کرد: با عنایت به راه اندازی خط تولید و ورود تجهیزات ١٠ رام قطار اول یعنی ٥٠واگن انشاالله شاهد ورود قطارهای جدید در حداقل زمان خواهیم بود.
مولوی با اشاره به مشخصات این رام قطار گفت: طول تقریبی قطار۱۰۰ متر، طول تقریبی هر واگن۲۰ متر، عرض واگن ۲۶۰۰ میلی متر و ارتفاع واگن ها ۳۸۵۰ میلی متر است.
وی گفت: ظرفیت حمل مسافراین قطار ۱۹۲ نفر در حالت نشسته و ۱۰۵۰ نفر در ۶ نفر در هرمتر مربع است که بدون شک با جابجایی مسافر در هر ایستگاه این اعداد قابل افزایش است.
مولوی محل تامین اعتبارات این خرید را از محل منابع دولتی و دارای ماده ٦٢ عنوان کرد و افزود: قیمت ساخت داخل هر رام قطار ۵ واگنه حدود ۳ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۱۰۰ یورو می باشد که در مقایسه با ساخت خارج بسیار مقرون به صرفه است.
وی خاطرنشان کرد: کاهش وابستگی به خارج از کشور برای تأمین واگن، یک مسیر راهبردی و سختی است که دانشمندان و متخصصان داخل توانستند با قدرت در پیش بگیرند.
مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه با اشاره به خریداری ۶۰ واگن از زمان تاسیس این سازمان تا به امروز توسط این سازمان خاطرنشان کرد: قطار های خریداری شده فعلی همچون قطار هایی است که در حال حاضر در ناوگان مورد استفاده قرار می گیرد.
دیدگاهتان را بنویسید