×

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی تبریز:
اولین‌های تبریز و آذربایجان را دو دستی تقدیم کردیم!

  • کد خبر: 166087
  • 22 مرداد 1399
  • مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز گفت: با پز دادن کذایی چیزی به دست نمی آوریم و باید علاوه بر پز دادن به عنوان "اولین ها" برای حفظ عملی این عنوان نیز تلاش کنیم.
    اولین‌های تبریز و آذربایجان را دو دستی تقدیم کردیم!
  • حبیب ماهوتی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با قدردانی از تلاش های شبانه روزی این قشر گفت: اصحاب رسانه از جمله مولفه های پیشران توسعه محسوب می شوند که بدون فعالیت این قشر، حرکت در مسیر توسعه و شکوفایی، انتظاری بیهوده است.

    وی ادامه داد: همواره قدردان رسانه های استان بوده و هستم و امیدوارم از این پس نیز شاهد تعامل و همکاری مستمر رسانه ها با مجموعه نمایشگاه بین المللی تبریز باشیم.

    وی همچنین در بخشی از سخنان خود از سنگ اندازی و کارشکنی بسیاری از مسئولان سابق انتقاد کرد و ادامه داد: در سال هایی نه چندان دور، رسانه ها از جمله افرادی بودند که در تمامی سختی ها همراه نمایشگاه بودند و بسیاری از پیشرفت ها و افتخارات کنونی نمایشگاه، مرهون تلاش ها و زحمات روزنامه نگاران متخصص، مجرب و متعهد شهر تبریز است.

    مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز، خبرنگاران و اصحاب رسانه استان را از جمله بهترین فعالان این حوزه در سطح کشور برشمرد و ادامه داد:هرازگاهی یک یا دو رسانه در سطح استان، مایل به شیطنت های رسانه ای هستند که این افراد باید بدانند هر گونه مطلب کذب و جهت دار آنان، پسرفت بیشتر استان را در پی خواهد داشت.

    وی با اشاره به اقبال عمومی جامعه به استفاده از مطالب منتشره در رسانه‌های برخط و فضای مجازی گفت: با توسعه تکنولوژی، بسیاریاز رسانه‌های مکتوب و تبلیغات‌های محیط، جای خود را به رسانه‌های امروزی داده‌اند هرچند مطالعه روزنامه و ورق زدن آن، بسیار لذتبخش است.

    ماهوتی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه استان ما باید بتواند چندین خبرگزاری و روزنامه سراسری داشته باشد ادامه داد: دههاسال است در حسرت فعالیت‌های رسانه‌ای فرااستانی و حتی فراملی هستیم اما متاسفانه هیچ یک از مسئولان، خواه یا ناخواه، اهتمامچندانی به این موضوع نداشته‌اند.

    وی با اشاره به استفاده بسیاری از مسئولان از عنوان‌ «اولین‌ها» برای شهر تبریز تصریح کرد: برای «اولین» بودن، باید «اولین» هم ماند. با پز دادن کذایی چیزی به دست نمی آوریم و باید علاوه بر پز دادن به عنواناولین هابرای حفظ عملی این عنوان نیز تلاش کنیم.

    وی از آمادگی خود و شرکت نمایشگاه بین المللی تبریز برای حمایت از راه‌اندازی چندین خبرگزاری و روزنامه سراسری خبر داد و گفت: حمایت مالی و سخت‌افزاری از ما و کار تخصصی و در شان تبریز از شما.

    مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی تبریز در همین راستا عنوان کرد: بیایید علاوه بر داشتن رسانه‌هایی با پنج هزار تا ۲۰۰ هزار مخاطب،رسانه‌هایی با میلیون‌هایی مخاطب تشکیل داده و حتی دامنه فعالیتمان را به تمام کشور توسعه دهیم.

    ماهوتی از مجوز کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان به شرکت نمایشگاه بین‌المللی تبریز برای برگزاری بیش از ۶۰ نمایشگاه درسال ۹۹ خبر داد و گفت: حفظ سلامتی مردم، اولویت ماست ولی برای جلوگیری از برخی مشکلات اقتصادی در جامعه، نمایشگاه‌هایمختلف را با رعایت بهترین و شدیدترین پروتکل‌های بهداشتی، برگزار می‌کنیم.

    وی در همین راستا از تدوین نخستین شیوه‌نامه رعایت پروتکل‌های بهداشتی نمایشگاهی توسط نمایشگاه بین‌المللی تبریز خبر داد وافزود: این پروتکل‌ها را زمانی تدوین کردیم که وزارت بهداشت، هیچ پروتکل بهداشتی، تدوین و ابلاغ نکرده بود.

    وی نسبت به حواشی پیش آمده در نمایشگاه تخصصی جهیزیه و تعطیلی یک روزه نمایشگاه ابراز کرد: مجوز لازم برای برگزارینمایشگاه را از ستاد استانی کرونا گرفته بودیمولی به احترام یک تماس تلفنی شبانه و تاکید بر تعطیلی، یک روز نمایشگاه را تعطیلکردیم.

    مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی تبریز همچنین با انتقاد شدید از دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: دکتر درستی، معاون محترمدانشگاه علوم پزشکی تبریز، هیچ تماسی با بنده برای تعطیلی نمایشگاه نداشتند و اگر هر شخص دیگری هم چنین درخواستی را از منداشت، ممکن بود بپذیرم یا نپذیرم.

    ماهوتی افزود: تعداد بازدیدکنندگان از سراها و تیمچه‌های مختلف بازار تبریز، بسیار بیشتر از بازدیدکنندگان نمایشگاه است. مسئولاناستانی، زمانی انتظار تعطیلی و لغو برگزاری نمایشگاه‌ها را داشته باشند که بازار را تعطیل کنند هرچند به طور متوسط بیش از ۲۷هزار ماسک در روز در بین بازدیدکنندگان توزیع کرده و تمامی سالن‌های نمایشگاه را هر روز ضدعفونی می‌کنیم.

    لغو برگزاری نمایشگاه همه ساله کتاب تبریز، برگزاری نمایشگاه‌هایی همچون جواهرات و ماشین آلات، خودرو و صنایع وابسته ونمایشگاه رینوتکس از دیگر مطالبی بود که ماهوتی در این جلسه به آن‌ها اشاره کرد.

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *