×

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:
اوج فوت بیماران کرونایی در آذربایجان شرقی/افزایش ابتلا نوجوانان زیر ۱۸ سال

  • کد خبر: 167646
  • 15 مهر 1399
  • رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در یک ماه گذشته به ازای هر یکصد هزار نفر 20 نفر مبتلای زیر 18 سال ثبت شده است و با توجه به تعطیلی مدارس در این مدت، باید مسائل فرهنگی و عدم رعایت شیوه‌نامه‌ها را عامل اصلی این موضوع دانست.
    اوج فوت بیماران کرونایی در آذربایجان شرقی/افزایش ابتلا نوجوانان زیر ۱۸ سال
  • به گزارش نوبر، محمدحسین صومی در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، گزارشی از آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان ارائه کرد و گفت: تعداد مبتلایان به کرونا در استان به شدت در حال افزایش است و از نظر تعداد جان‌باختگان در نقطه اوج قرار داریم.

    وی افزود: شهرهای اهر، بناب و تبریز از نظر تجمعی دارای بیشترین مبتلایان هستند و در طول هفته گذشته نیز شهرهای مراغه، آذرشهر، اهر، عجب‌شیر و تبریز بیشترین موارد ابتلا را ثبت کرده‌اند.

    وی با اشاره به میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، گفت: کمترین میزان رعایت شیوه‌نامه‌ها در نانوایی‌ها با ۷۸ درصد رعایت است، اما مشکل اصلی، عدم استفاده از ماسک و عدم رعایت فاصله‌گذاری است.

     صومی از افزایش ابتلا به کرونا در سنین زیر ۱۸ سال خبر داد و گفت: در یک ماه گذشته به ازای هر یکصد هزار نفر ۲۰ نفر مبتلای زیر ۱۸ سال ثبت شده است و با توجه به تعطیلی مدارس در این مدت، باید مسائل فرهنگی و عدم رعایت شیوه‌نامه‌ها را عامل اصلی این موضوع دانست.

     وی با اشاره به ایجاد برخی محدودیت‌ها در استان، گفت: آذربایجان شرقی در هفته گذشته ششمین استان گرفتار از نظر تعداد مبتلایان بود، اما در هفته جاری به رتبه هشتم رسید که نشان‌دهنده تأثیرگذاری این محدودیت‌ها بوده است.

     رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خواستار نظارت جدی دستگاه‌های مسئول بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در جامعه شد و گفت: جامعه باید به این باور برسد که با یک مشکل جدی و ناشناخته روبه‌رو هستیم و باید پیشگیری از انتقال بیماری را جدی بگیریم.

    وی با بیان اینکه هرگونه فعالیت اجتماعی غیرضروری در انتقال بیماری موثر است، افزود: وضعیت استان در حال حاضر مساعد نیست و تنها راه بهبود این وضعیت، پیشگیری از انتقال بیماری است.

     صومی همچنین بر لزوم همکاری همه مراکز درمانی با دانشگاه علوم پزشکی تأکید کرد و گفت: بیمارستان‌های خصوصی موظفند ۲۰ درصد از ظرفیت بستری خود را به بیماران کرونا اختصاص دهند و دانشگاه علوم پزشکی نیز به دنبال ایجاد ظرفیت‌های جدید است.

     

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *