×

امام جمعه تبریز:
انتخابات سنگر اقتدار کشور

  • کد خبر: 301407
  • 13 بهمن 1402
  • نماینده ولی فقیه در آذربایحان‌شرقی گفت: انتخابات سنگر اقتدار کشور است و حضور مردم در پای صندوق‌های رای مصونیت برای کشور در برابر تهدیدات است.
    انتخابات سنگر اقتدار کشور
  • به گزارش نوبر، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و‌ سیاسی جمعه تبریز اظهار کرد: حضور حداکثری در انتخابات تقویت‌کننده اقتدار و ناامید‌کردن دشمن است.

    وی افزود: خوشبختانه با تمام اتفاقات اخیر می‌بینیم که به فضل الهی و با اراده ملت انتخابات پرشوری خواهیم داشت؛ یکی از نکات مهمی که دستگاه‌های تبلیغی و رسانه‌ای و مجموعه‌های مردمی باید انجام دهند، فضاسازی انتخاباتی است.

    امام جمعه با بیان اینکه باید فضای کشور و استان فضای علاقمندی و شوق باشد و مردم بدانند که قرار است کار بزرگی را انجام دهند، افزود: باید فضا را به گونه‌ای آماده کرد تا صحنه انتخابات جدی‌ترین و پرشورترین صحنه‌های مشارکت عمومی آنها رقم بخورد.

    وی متذکر شد: هر کسی به نظام اسلامی اعتقاد دارد، باید شرکت در انتخابات را وظیفه خود بداند.

    حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تبریک فرارسیدن عید مبعث و ایام الله دهه‌ی مبارک فجر، اظهار کرد: یکی از شباهت‌های مبعث پیامبر(ص) و انقلاب اسلامی ایران، عزت آفرینی است؛ به‌طوری که با بعثت پیامبر(ص) مردمی که در پست‌ترین شرایط زندگی می‌کردند، در کم‌ترین زمان به عالی‌ترین شرایط رسیدند.

    خطیب نماز جمعه تبریز توضیح داد: ایران در رژیم گذشته، حیاط خلوت آمریکا بود و معادن و منابع ما را با منت و کم‌ترین قیمت می‌خریدند و به جای پول، سلاح داده و دستور می‌دادند ایران باید ژاندارم آن‌ها در منطقه باشد. شاید حماقتی از این بزرگ‌تر نباشد که انسان سرمایه‌اش را به دشمن بدهد و با منت، به جای پول سلاح بخرد.

    وی گفت: ملت ایران در ستمشاهی چنین ذلت‌هایی را تحمل می‌کردند؛ آن زمان سربازان ایرانی باید به عمان می‌رفتند تا کشته بدهند و سلاح‌های استکبار را مصرف کنند؛ اینکه چه ارتباطی داشت تا از ایران بروید با آنها بجنگید را نمی‌توان درک کرد زیرا دستور ارباب پهلوی یعنی آمریکا بود.

    امام جمعه تبریز تاکید کرد: امروز وضعیت ایران اسلامی طوری است که پیچیده‌ترین و مشکل‌ترین حوادث بین‌المللی نیز بدون مشارکت جمهوری اسلامی ایران حل نمی‌شود. ملت ما سختی کشیده ولی همچنان روی پای خود ایستاده و هرگز به عصای استکبار تکیه نزد.

    وی گفت: انقلاب اسلامی نوعی بعثت بود و خداوند گویی مستقیم بعثت را با اندیشه و فداکاری امام راحل پررنگ‌تر کرد، حالا کشوری که در تحریم جهانی است، اما سیمای یک کشور تحریم شده را ندارد، ملتی که در برابر همه چیز ایستاده باز هم روی پای خود ایستاده است و به غرب و استکبار تکیه نداده است.

    نماینده ولی‌فقیه در  آذربایجان شرقی با اشاره به بازدید اخیر رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه توانمندی‌های داخلی، گفت: متاسفانه همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز تاکید کردند، زبان ما در بیان پیشرفت‌ها الکن است و باید این کم تحرکی را جبران کنیم.

    امام جمعه تبریز یاد آور شد: مردم باید بدانند که چه کارهایی انجام شده ولی همچنان فهرست بلندی از پیشرفت‌ها به مردم روایت نشده است. یکی از نکات مهمی که رسانه‌ها و دستگاه‌های تبلیغی باید انجام دهند، عبارت است از فضاسازی انتخاباتی فضای کشور، استان و شهرها. به‌طوری که باید فضای علاقه‌مندی و شوق به انتخابات ایجاد شود تا مردم ‌بداند که صحنه‌ی انتخابات یکی از مهم‌ترین و باارزش‌ترین صحنه‌ی مشارکت است.

    وی با درخواست از استاندار آذربایجان‌شرقی و شهردار تبریز گفت: مساله فاز دوم خاوران را حل کنید؛ قوه قضاییه، استانداری آذربایجان‌شرقی و شهردار تبریز دست در دست هم دهند این مشکل فاز دوم خاوران را حل کنند.

    نماینده ولی‌فقیه در استان خاطرنشان کرد: از کانون بازنشستگان بازدیدی کردم؛ مشکلات زیادی داشتند و مطرح کردند حقیقتا هم بعضی مشکلات مثل بیماری باعث تاسف و تاثر بود؛ این عزیزان ۳۰ سال جان خود را برای پیشرفت صرف کردند تا بعد از بازنشستگی در رفاه باشند اما اجرای دقیق متناسب‌سازی در حق بازنشستگان و پرداخت همچنان بدون حل شدن مانده کردند.

    وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند‌که اگر می‌خواهید در دستگاه شما خوب کار انجام شود راهش این است به بازنشسته‌ای که دیگر برای شما کاری نمی‌کند ارج دهید؛ مساله مستمری‌بگیران و بازنشستگان مهم است و قانون‌کار باید هزینه‌های را برای بازنشستگی تامین کند.

    امام جمعه تبریز به دیدار از معتکفین دهه هشتادی اشاره کرد و گفت: من نسل فعلی را برخلاف نگرانی‌ها و تردیدهای برخی‌، نسلی باهوش و باسواد و مومن و پرنشاط دیدم؛ نسلی که اطلاعات علمی ، عمومی و …خوبی دارند و با آیات و احادیث آشنا هستند.

    وی موفقیت‌های تیم ملی را هم مورد اشاره قرار داد و گفت: امید است در مراحل دیگر نیز امتیازات خوبی را برای ایران به دست بیاورند.

    نماینده ولی‌فقیه در استان به جایگاه و ارزش فرزند در خانواده اشاره کرد و گفت: اولاد چه دختر و چه پسر، نعمت خداوند است؛ گاها بعضی‌ها وقتی دختردار می‌شوند ناراحت می‌شوند بعضی‌ها وقتی پسردار می‌شوند ناراحت می‌شوند این در حالی است که همه‌ فرزندان نعمت خداوند هستند.

    حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: مسوولان آب منطقه‌ای استان را توصیه‌ای دارم، هفته پیش به روستا اَلانَق رفته بودم؛ همه اهالی روستا گله‌مند بودند،امید است آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب برای رفع مشکل آب این منطقه و روستاهای اطراف کاری کنند.

    وی ادامه داد: چند روز پیش به بناب هم رفته بودم که مردم این منطقه هم گلایه از معضل آب داشتند که مسوولان باید همت کنند تا مشکلات مردم مرتفع شود.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *