×

التهاب بازار مرغ در آذربایجان شرقی فروکش کرد

  • کد خبر: 173328
  • 31 فروردین 1400
  • سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: التهاب بازار مرغ در استان فروکش‌ کرده است.
    التهاب بازار مرغ در آذربایجان شرقی فروکش کرد
  • صالح مومنی  در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با وجود اینکه کشتار روزانه مرغ استان طی روزهای گذشته بیش از مقدار موردنیاز و بالاتر از پیک مصرف در زمان پیش از کرونا بوده اما طی هماهنگی که با استان‌های معین آذربایجان غربی، اردبیل و کردستان انجام گرفته است، اقدام به واردات مرغ به میزان ۵۰ تن از هر کدام از این استان‌ها می‌کنیم.

    وی با تاکید بر این‌که گوشت مرغ بیش از نیاز استان تامین شده است، گفت: مثلا روز گذشته بالغ بر ۳۰۲ تن مرغ در استان کشتار شده که در مقایسه با ۲۴۵ تن مصرف پیک استان، هیچگونه کمبودی در این حوزه وجود ندارد.

    وی افزود: در تمام شهرستان‌های استان هیچگونه مشکلی از بابت تامین مرغ وجود ندارد و حتی در برخی از این شهرها نیز مرغ به قیمتی پایین تر از قیمت مصوب (۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان) مثلا با قیمت ۲۴ هزار و ۳۰۰ تومان هم فروخته می‌شود. از این رو مشکل التهاب بازار مرغ تنها در تبریز ادامه داشت که خوشبختانه از دو روز گذشته تقریبا در اغلب مغازه‌های شهر، مرغ به حد کافی دیده می‌شود و نیازی به ایستادن در صف نیست.

    وی با اشاره به این‌که جوجه ریزی به حد کافی در مرغداری‌ها انجام می‌گیرد، گفت: بر اساس پیگیری‌ها، خوراک دام‌ها و به خصوص دان مرغ نیز با قیمت ارز ۴۲۰۰ تومانی تهیه شده و بین مرغداران استان توزیع می‌شود.

    وی در خصوص کیفیت‌ مرغ‌های تولیدی استان نیز متذکر شد: تمام مرغ‌های موجود در بازار از کشتارگاه‌های دارای مجوز استان خارج می‌شوند که تمام فرآیند کشتار آنها از ابتدا تا انتها زیرنظر مسئولان دامپزشکی انجام می‌گیرد و در این راستا می‌توان گفت که مرغهای کشتاری هیچگونه مشکلی از بابت کیفیت ندارند.

    سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با قدردانی از تمامی عوامل و دست اندرکاران دخیل در به آرامش رسیدن بازار مرغ، خاطرنشان کرد: اکنون مرغ به صورت روزانه در مغازه‌ها و فروشگاه‌های مختلف استان توزیع می‌شود.

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *